Incadrarea locurilor de munca in conditii speciale si obtinerea avizelor. Cum procedati ca angajator?

vize incadrareconditii specialelocuri de muncaangajatorITM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


In primul rand, veti nominaliza locurile de munca pentru care solicitati incadrarea in conditii speciale. Aceasta nominalizare va fi realizata impreuna cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, cu reprezentantii angajatilor, in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca, ori cu lucratorul desemnat.

2)    Veti adresa Inspectoratului Teritorial de Munca pe raza caruia se afla locurile de munca respective sau Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare solicitarea de verificare a activitatilor cuprinse in lista locurilor de munca in conditii speciale. Aceasta solicitare va fi initiata impreuna cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, cu reprezentantii angajatilor, in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca, ori cu lucratorul desemnat.

3)    Are loc verificarea locurilor de munca, nominalizate de dvs., de catre Inspectoratul Teritorial de Munca sau de catre Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare. Aceasta verificare vizeaza indeplinirea masurilor tehnico-organizatorice pentru eliminarea sau diminuarea riscurilor profesionale prevazute de legislatia privind securitatea si sanatatea in munca, ori in normele fundamentale de securitate radiologica, dupa caz, si este confirmata prin intocmirea unui proces-verbal.

4)    Veti solicita, impreuna cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, cu reprezentantii angajatilor, in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca, ori cu lucratorul desemnat, efectuarea expertizei tehnice, in vederea identificarii factorilor de risc care nu pot fi inlaturati, precum si a efectelor lor asupra lucratorilor.

5)    Veti solicita, impreuna cu sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, cu reprezentantii angajatilor, in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca, ori cu lucratorul desemnat, efectuarea expertizei medicale, in vederea identificarii si interpretarii datelor medicale inregistrate la nivelul cabinetelor medicale de intreprindere, al structurilor medicale de medicina muncii si al comisiilor de expertizare a capacitatii de munca.

Util

Solicitarea depusa de dvs. la Inspectoratul Teritorial de Munca sau la Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, pentru verificarea locurilor de munca nominalizate, va cuprinde obligatoriu urmatoarele date: unitatea, sectia, atelierul, locul de munca, descrierea activitatii de baza desfasurate, precum si categoriile profesionale si numarul de angajati.


Cum obtineti avizele de incadrare a locurilor de munca in conditii speciale?

Pentru a obtine avizele de incadrare a locurilor de munca in conditii speciale, veti depune la secretariatul Comisiei pentru acordarea avizelor de incadrare in conditii speciale un dosar cuprinzând urmatoarele documente:

-    Lista cu categoriile profesionale si numarul de angajati, in raport cu fiecare categorie, ce urmeaza sa fie incadrati in conditii speciale, inclusiv confirmarea faptului ca activitatea pe durata programului normal de lucru din luna respectiva se desfasoara numai in locuri de munca speciale. Acest document va fi semnat de dvs., in calitate de angajator, si de sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, de reprezentantii angajatilor, in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca, ori de lucratorul desemnat.

-    Dovada incadrarii locului de munca in grupa I de munca, conform reglementarilor existente pâna la data intrarii in vigoare a Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale. Dovada va fi semnata de dvs., in calitate de angajator.

-    Procesul-verbal intocmit de Inspectoratul Teritorial de Munca sau de Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, dupa caz, cu specificatia in clar ca au fost luate sau nu au fost luate masurile tehnice si organizatorice pentru eliminarea si/sau diminuarea riscurilor, prevazute in legislatia de securitate si sanatate in munca sau in normele fundamentale de securitate radiologica, dupa caz.

-    Rezultatul expertizei tehnice, prin care se confirma existenta unor factori de risc care nu pot fi inlaturati.

-    Procesul-verbal incheiat de institutia care a efectuat expertiza medicala.

-    In urma analizarii dosarului de catre Comisia pentru acordarea avizelor de incadrare in conditii speciale, se acorda avizul sau se respinge motivat solicitarea de emitere a acestuia.


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vize incadrareconditii specialelocuri de muncaangajatorITM

Data aparitiei: 16 Octombrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Incadrarea locurilor de munca in conditii speciale si obtinerea avizelor. Cum procedati ca angajator? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]