Fisa postului este un document care precizeaza sarcinile si responsabilitatile ce-i revin titularului postului, conditiile de lucru, standardele de performanta, modalitatea de recompensare.
Fisa postului este un document operational important ce prezinta in detaliu cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un angajat, precum si conditiile de munca necesare pentru ca acesta sa-si desfasoare activitatea in mod normal.
Fisa postului este un document in care este descris un post din cadrul unei organizatii, rolul acestuia, precum si relatiile profesionale pe care trebuie sa le aiba ocupantul postului cu ceilalti angajati in vederea realizarii obiectivelor specifice postului respectiv.
Fisa postului este unul dintre documentele pe baza caruia se oficializeaza angajarea si salarizarea personalului unei firme.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Mai mult, tinem cont de faptul ca fisa postului este un document asumat si semnat de salariat la angajare. Pentru a putea elabora o fisa de post, trebuie sa definim mai intai postul pentru care este necesara fisa respectiva:
Din perspectiva firmei, postul reprezinta componenta principala care permite organizarea activitatii unei societati si stabilirea sarcinilor si responsabilitatilor angajatilor.
In mod clar, pentru angajat, postul reprezinta o suma de activitati si responsabilitati pe care trebuie sa le indeplineasca in conditii determinate in cadrul firmei in care lucreaza.
Asadar, fisa postului reprezinta un document obligatoriu, anexa la contractul individual de munca, ce trebuie adusa la cunostinta salariatului chiar de la incheiere.
Fisa postului face parte din contractul individual de munca si trebuie prezentata de angajator la solicitarea inspectorului de munca.
Scopul general si obiectivele postului
In redactarea unei fise de post, unul dintre cele mai dificile aspecte cu care va puteti intalni este legat de definirea scopului general.
Pentru a minimiza acest gen de dificultati, va sfatuim sa stabiliti principalele sarcini /atributii / activitati ale postului inainte de a descrie scopul general si obiectivele acestuia.
Sarcinile / atributiile / activitatile reprezinta, de fapt, caracteristicile-cheie ale postului si, daca sunt definite cu acuratete, pot oferi suportul necesar pentru formularea scopului general si a obiectivelor principale ale postului.
Sursa: Cartea Verde a Legislatiei Muncii