Acordarea tichetelor de masa in 2012

14 Martie 2012
14 Martie 2012
Tichetele de masaAcordarea tichetelor de masaOrdonanta de urgentaCodul fiscal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tichetele de masa au fost eliminate din randurile veniturilor neimpozabile inca din 2010 si sunt tratate, pe cale de consecinta, si in prezent drept venituri salariale.

Aceasta eliminare din cadrul veniturilor neimpozabile a fost realizata incepand cu iulie 2010.
Nefiind introduse in mod expres de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 in randurile veniturilor din salarii potrivit art. 55 alin. (1) — (3), prin Hotararea Guvernului nr. 791/2010 tichetele de masa sunt incluse in randurile veniturilor din salarii si considerate asimilate salariilor prin completarea pct. 68 lit. a) cu liniuta a 8-a care mentioneaza si tichetele de masa.

Normele metodologice pentru aplicarea art. 57 din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, prevad la pct. 106 ca venitul brut lunar din salarii reprezinta totalitatea veniturilor realizate intr-o luna conform art. 55 alin. (1) — (3) din Codul fiscal de o persoana fizica, pe fiecare loc de realizare, indiferent de denumirea acestora sau de forma sub care sunt acordate.

Asadar, in venitul brut lunar realizat intra venitul din salarii, veniturile asimilate salariilor carora li se aplica aceleasi reguli de impunere si avantajele acordate de angajator.

Potrivit reglementarilor Codului fiscal, veniturile in natura se cumuleaza in vederea impozitarii in luna in care acestea au fost primite de salariati. In aceeasi maniera, respectand regula generala, sunt tratate si celelalte venituri din salarii (de exemplu primele), cumulandu-se cu veniturile de natura salariala ale lunii in care se platesc. In mod similar, Hotararea Guvernului nr. 791/2010 a reglementat impozitarea valorii nominale a tichetelor de masa, acordate potrivit legii, ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite. Prin urmare, contravaloarea tichetelor de masa va fi inclusa in statul de salarii in scopul impozitarii. Calculul, retinerea si virarea impozitului pe salarii se va efectua de catre angajator, contravaloarea tichetelor de masa fiind impozitata prin cumulare cu celelate venituri de natura salariala realizate in luna in care sunt acordate.

In ceea ce priveste contributiile sociale obligatorii, reglementarile referitoare la scutirea de la plata acestora, stabilite potrivit art. 8 din Legea nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, raman in vigoare, salariatul datorand de fapt pentru veniturile respective numai impozitul pe venitul din salarii. In concluzie, chiar daca aceste venituri sunt supuse impozitului pe salarii, angajatorul nu va calcula contributiile obligatorii asupra tichetelor de masa care se acorda in continuare cu respectarea prevederilor Legii nr. 142/1998, potrivit prevederilor art. 29615 lit. o) din Codul fiscal.

Avand in vedere tratarea tichetelor de masa drept venituri salariale, consideram ca trebuie sa aveti in vedere luarea lor in calcul la determinarea deducerilor personale la locul unde se afla functia de baza a salariatului. Astfel, in temeiul pct. 88 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 56 din Codul fiscal, deducerea personala este stabilita in functie de venitul brut lunar din salarii realizat la functia de baza de catre contribuabil si numarul de persoane aflate in intretinerea acestuia. In acest sens, va recomandam sa adoptati o conduita preventiva in raport cu administratia fiscala si sa procedati la stabilirea deducerii personale in functie de toate veniturile brute realizate de salariat in luna respectiva.

Din aceasta perspectiva, influenta impozitarii tichetelor de masa va fi dubla, majorand baza de calcul al impozitului, prin cumularea valorii lor cu celelalte venituri salariale in vederea impozitarii si prin stabilirea unei deduceri personale mai mari. In concluzie, impozitul mai mare va fi suportat de catre salariat, caruia ii va fi diminuat castigul salarial cu acest impozit pe salarii mai mare.

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]