OUG care sprijina angajatii si firmele din mediul privat. Statul va plati 3 luni 41,5% din salariul de baza de la 1 iunie. Aflati conditiile!

masuri sprijin ordonanta41 salariul de bazasomaj tineri neetspersoane 50 anifirme 1 iunie 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Guvernul are astazi pe ordinea de zi proiectul de Ordonanta de urgenta pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative. Aflati AICI informatiile de ULTIMA ORA cu privire la proiectul de OUG si modificarile aduse!
 
Se propun masuri de sprijin pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane a caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta si care au beneficiat de indemnizatie de somaj tehnic, precum si a tinerilor care nu au loc de munca, nu urmeaza o forma de invatamant si nu participa la activitati de formare profesionala (tineri NEETs), precum si persoane in varsta de peste 50 ani.
 
Principalele masuri:
 
1. Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatii care au beneficiat de somaj tehnic prin OUG 30/2020 si carora le sunt mentinute raporturile de munca ulterior reluarii activitatii de catre angajatori, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei parti din salariu, reprezentand 41,5% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020. Suma prevazuta se acorda indiferent de durata programului de lucru stabilit de acesta cu angajatorul.
 
Pentru a obtine acest ajutor pe perioada de 3 luni, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform unui model care urmeaza sa fie aprobat.
 
Plata acestor sume se va face in cel mult 15 zile catre angajatori. Plata catre angajati se va face de catre angajatori in cel mult 3 zile de la primirea sumelor din bugetul asigurarilor de somaj.
 
Contributiile datorate se retin, se declara si se achita de catre ANGAJATOR pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.
 
2. Incepand cu 1 iunie 2020, angajatorii care incadreaza in munca, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani si tineri NEETs ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, prin concediere, in perioada starii de urgenta decretata sau a starii de alerta instituite, inregistrati ca someri in evident agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, o suma de 2.500 lei. Acesti angajatori au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de inca 6 luni de la implinirea termenului de 12 luni.
 
ATENTIE! NU beneficiaza de acest ajutor financiar angajatii angajatorilor care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in stare de insolventa, reorganizare judiciara, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare speciala, care au activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
 
 
 
Redam mai jos proiectul integral:
 
Proiect de Ordonanta de urgenta pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS CoV-2,
 
Avand in vedere incetarea starii de urgenta instituite din 16 martie 2020 prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei si prelungita prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, precum si declararea starii de alerta prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare,
 luand in considerare necesitatea adoptarii unor masuri active de sprijin imediat pentru angajatorii a caror activitate a fost redusa sau intrerupta total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2 si de stimulare a angajatorilor care incadreaza in munca persoane a caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta, precum si a tinerilor care nu au loc de munca, nu urmeaza o forma de invatamant si nu participa la activitati de formare profesionala, respectiv tineri NEETs,
 
avand in vedere ca, in perioada starii de urgenta, au fost adoptate masuri in acord cu evolutiile inregistrate pe piata muncii astfel incat impactul negativ asupra acesteia sa fie cat mai redus, in prezent, intrucat actualul context socio-economic influenteaza semnificativ piata fortei de munca si rata somajului, se impune necesitatea asigurarii unui sprijin angajatilor si angajatorilor in vederea reluarii activitatii economice si mentinerii fortei munca pe care o au la dispozitie,
 
luand in considerare faptul ca adoptarea acestei masuri de sprijin are in vedere consolidarea pietei muncii, concomitent cu prevenirea cresterii ratei somajului la nivel national, precum si asigurarea unei surse de venit salariatilor, contribuind astfel la reducerea efectelor sociale negative determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
 
tinand cont de faptul ca neadoptarea unor masuri urgente, cu caracter exceptional, ar putea contribui la cresterea somajului la nivel national, precum si la amplificarea decalajului socio-economic dintre persoanele ale caror contracte de munca au fost afectate direct de epidemia SARS-CoV-2 si restul populatiei,
 
 aceste elemente vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri active imediate pe calea ordonantei de urgenta
 
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I - (1) Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatii care au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020 si carora le sunt mentinute raporturile de munca ulterior reluarii activitatii de catre angajatori, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei parti din salariu, reprezentand 41,5% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
 
(2) Suma prevazuta alin. (1) se acorda pentru asigurarea unei parti din salariul angajatului, indiferent de durata programului de lucru stabilit de acesta cu angajatorul. 
 
Art. II - (1) Sumele prevazute la art. I alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj. 
 
(2) In vederea acordarii sumelor prevazute la art. I alin. (1), angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si publicat ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
(3) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(4) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. I alin. (1) se face in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor potrivit procedurii prevazute la alin.(2), catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale.
 
 (5) Plata sumei prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza salariatului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor, in conditiile alin. (4).
 
Art. III - (1) Suma prevazuta la art. I alin. (1) este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 (2) In cazul sumei prevazute la art. I alin. (1), calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, precum si a celei asiguratorii pentru munca se realizeaza de catre angajator.
 
(3) Pentru calculul impozitului pe venit prevazut la alin. (2) se aplica prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Declararea impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de angajator prin depunerea declaratiei prevazute la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 (4) Termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale prevazute conform alin. (2) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.
 
Art. IV - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 85 alin.(1) din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu 1 iunie 2020, angajatorii care incadreaza in munca, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani si tineri NEETs ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, prin concediere, in perioada starii de urgenta decretata sau a starii de alerta instituite, inregistrati ca someri in evident agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, o suma de 2.500 lei.
 
(2) Angajatorii prevazuti la alin.(1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de inca 6 luni de la implinirea termenului de 12 luni.
 
(3) Sumele prevazute la alin. (1) se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat de salariat si nu se cumuleaza cu subventiile care se acorda angajatorilor care au incheiat cu agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti contracte sau conventii in baza art. 80, art. 85 si 934 din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. V - Angajatorii care inceteaza raporturile de munca ale salariatilor anterior perioadei prevazuta la art. IV alin. (1) si (2) sunt obligati sa restituie, in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare persoana pentru care a incetat raportul de munca anterior termenului mentionat, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii  raporturilor de munca, daca incetarea acestora a avut loc in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. d) si e), art. 61 lit. d) si art. 65 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. VI - (1) Nu beneficiaza de sumele prevazute la art. I alin. (1):
 
a) angajatii angajatorilor de tip institutii si autoritati publice, asa cum sunt ele definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
b) angajatii angajatorilor care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in stare de insolventa, reorganizare judiciara, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare speciala, care au activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2;
 
(2) Sumele prevazute la art. I alin. (1) nu se cumuleaza cu subventiile care se acorda in cazul angajatilor pentru care angajatorii au incheiat cu agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti contracte sau conventii in baza art. 80, art. 85 si 934 din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. VII – Nu beneficiaza de sumele prevazute la art. IV alin. (1):
 
a) angajatorii de tip institutii si autoritati publice, asa cum sunt ele definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in stare de insolventa, reorganizare judiciara, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare speciala, care au activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2;
Art. VIII - (1) Sumele prevazute la art. IV alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, la cererea angajatorilor, depusa, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social.
 
(2) Procedura de acordare a sumelor prevazute la alin.(1) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
 
Art. IX - Cheltuielile efectuate din bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit art. I alin. (1) si art. IV alin.(1) se acopera din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate aplicabile.
 
Art. X – Articolul 24 din Legea nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 396 din 15 mai 2020 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
"Art. 24 - Prevederile art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020, inclusiv cele ale actelor normative de aplicare a acestora, se aplica in continuare, fara intrerupere, de la data de 1 iunie 2020, pentru toate domeniile de activitate in care se mentin restrictii stabilite prin acte ale autoritatilor competente, pana la ridicarea acestora, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020."
 
Art. XI – ART. XIX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020, se abroga.
 
Art. XII - Legea nr. 215/1997 privind Casa Sociala a Constructorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 22 decembrie 1997, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 3, litera c) a alineatului (1), se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
"b) asigurarea protectiei salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii in perioada intreruperii activitatii datorita starii de urgenta decretate si a starii de alerta instituita la nivel national;"
 
2. Alineatul (3) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
"(3) Perioada de acordare a indemnizatiei de protectie sociala se extinde de drept cu durata aplicarii masurilor dispuse pe perioada starii de urgenta decretate si a starii de alerta instituita la nivel national."
 
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN

 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri sprijin ordonanta41 salariul de bazasomaj tineri neetspersoane 50 anifirme 1 iunie 2020

Data aparitiei: 27 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

OUG care sprijina angajatii si firmele din mediul privat. Statul va plati 3 luni 41,5% din salariul de baza de la 1 iunie. Aflati conditiile! Nota: 3.83 din 5 - 12 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]