Institutiile publice, obligate sa primeasca online acte cu semnatura electronica. Prevederi OUG 38/2020

semnatura electronicainstitutii publiceoug 38/2020 semnatura electronica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Odata cu noua Ordonanta de urgenta nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, publicata in Monitorul Oficial si in vigoare din 7 aprilie, institutiile sunt obligate sa primeasca online documentele cu semnatura electronica trimise de catre persoane fizice si juridice.
 
Conform noilor prevederi din ordonanta, stabilirea unui tip de semnatura electronica aplicabila pentru utilizarea de catre persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autoritati revine institutiilor publice si autoritatilor.
 
De asemenea, documentele in format electronic, emise de autoritati si institutii publice, vor fi semnate cu semnatura electronica calificata si considerate inscrisuri autentice. 
 
Conform OUG 38/2020, actele cu semnatura electronica avansata, transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substantial sau ridicat, vor fi asimilate, in ce priveste conditiile si efectele lor, cu inscrisurile sub semnatura privata.
Redam mai jos Ordonanta de urgenta nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, in vigoare de la 07 aprilie 2020.
Avand in vedere dispozitiile Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE,
tinand cont de faptul ca pentru asigurarea unei implementari eficiente a dispozitiilor Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE este necesara adoptarea unor masuri asemanatoare care sa fie aplicabile unitar la nivelul administratiei publice,
tinand cont de dispozitiile art. 50 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, care prevad ca autoritatile administratiei publice vor lua masurile necesare pentru organizarea activitatii astfel incat sa fie evitat, pe cat posibil, contactul direct intre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare,
 
 
 
luand in considerare ca una dintre modalitatile de punere in aplicare la nivelul administratiei publice a masurilor mentionate in Decretul nr. 195/2020 presupune crearea cadrului legal necesar utilizarii semnaturii electronice si a documentelor electronice,
avand in vedere necesitatea recunoasterii efectelor juridice depline ale documentelor electronice si ale semnaturii electronice, astfel incat activitatea institutiilor si autoritatilor publice sa se poata desfasura prin mijloace electronice in deplina siguranta si in conditii de legalitate,
avand in vedere declararea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, fiind necesara adoptarea in regim de urgenta a masurilor mentionate anterior, astfel incat sa se asigure o functionare corespunzatoare a institutiilor si autoritatilor publice,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. -
(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza cadrul general pentru utilizarea la nivelul autoritatilor si institutiilor publice a semnaturii electronice si a documentelor electronice.
(2) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica autoritatilor publice prevazute in Constitutia Romaniei, republicata, in titlul III, capitolul I, II si VI.
Art. 2. -
In cadrul prezentei ordonante de urgenta sunt aplicabile definitiile relevante prevazute la art. 3 din Regulamentul nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
 
Art. 3. -
(1) Actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata.
(2) Actele prevazute la alin. (1) sunt asimilate inscrisurilor autentice.
 
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), tipul de semnatura electronica aplicabila actelor interne emise in format electronic de catre autoritatile si institutiile publice se stabileste de catre acestea.
 
Art. 4. -
(1) In cadrul procedurilor de elaborare, avizare si prezentare a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum si a altor documente, initiate in vederea adoptarii sau aprobarii de catre Guvern, actele si documentele autoritatilor si ale institutiilor publice semnate cu semnatura electronica calificata au forta juridica a inscrisurilor autentice.
 
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1), masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de acte normative se stabilesc prin hotarare a Guvernului la propunerea Secretariatului General al Guvernului.
Art. 5. -
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice au obligatia primirii inscrisurilor semnate cu semnatura electronica.
(2) Autoritatile si institutiile publice stabilesc tipul de semnatura electronica aplicabila pentru utilizarea de catre persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autoritati, cu respectarea dispozitiilor Regulamentului nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
(3) Inscrisurile semnate cu semnatura electronica avansata, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substantial sau ridicat, sunt asimilate, in ceea ce priveste conditiile si efectele lor, cu inscrisurile sub semnatura privata.
(4) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice emit actele administrative necesare punerii in aplicare a dispozitiilor prevazute la alin. (2).
Art. 6. -
(1) In vederea primirii documentelor electronice, autoritatile si institutiile publice vor pune la dispozitie portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispozitie de catre terti.
 
(2) In situatia in care primirea documentelor electronice nu se poate realiza in conformitate cu dispozitiile alin. (1), autoritatile si institutiile publice vor utiliza in acest sens posta electronica.
(3) Inscrisurile emise de catre autoritatile si institutiile publice ca urmare a primirii unor documente in conformitate cu prevederile alin. (1) sau (2) se comunica in format electronic, cu exceptia situatiei in care exista o cerere contrara.
(4) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice in mediul online informatii privind modalitatea de primire a documentelor electronice.
 
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
 
Contrasemneaza:
Secretarul general al Guvernului,
Antonel Tanase
Presedintele Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei,
Ioan-Sabin Sarmas
Ministrul lucrarilor publice, dezvoltarii si administratiei,
Ion Stefan
Bucuresti, 30 martie 2020.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicainstitutii publiceoug 38/2020 semnatura electronica

Data aparitiei: 08 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Institutiile publice, obligate sa primeasca online acte cu semnatura electronica. Prevederi OUG 38/2020 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru FizioterapeutIntrebare: As avea si eu nevoie de o fisa de post pentru functia de fizioterapeut, cod COR 226402.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Posibilitatea de detasare transnationala a cetatenilor ucraineniIntrebare: O societate din Romania are angajat un cetatean ucrainean. Acest cetatean ucrainean a obtinut in Romania permisul de sedere pentru beneficiarii protectiei temporare. Societatea doreste acum sa il detaseze in Spania. Avand in vedere cele mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati daca societatea din Romania il poate detasa la o societate din Spania?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]