Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce facem daca un angajat refuza sa semneze Regulamentul intern?

Codul munciiregulamentul interndovada comunicarii
Regulamentul intern este reglementat de dispozitiile art. 241 – 246 din Legea 253/2003 – Codul muncii, republicat.

Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.

Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.

Orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa procedurilor de informare a salariatilor si isi produce efectele numai dupa momentul incunostintarii acestora.
Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.
Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in regulamentul intern este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii.

Orice societate in termen de 60 de zile de la dobandirea personalitatii juridice are obligatia infiintarii Regulamentului intern.

In concluzie, Regulamentul intern este instrumentul de lucru al angajatorului, sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor pot avea numai rol consultativ. Poate fi modificat unilateral de catre angajator, prin decizie, cu obligatia de informare a salariatilor. Orice salariat care considera ca prin Regulamentul intern angajatorul i-a incalcat un drept al sau poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.
Potrivit art. 242 lit. e) din Codul muncii , regulamentul intern trebuie sa cuprinda reguli concrete privind disciplina muncii in unitate.

Astfel, prevederea tuturor regulilor care trebuie respectate de catre salariati in regulamentul intern, ajuta angajatorul in cazul unei sanctionari disciplinare sa poata face trimitere directa la aceste prevederi.

Daca o anumita fapta nu este calificata drept abatere disciplinara nici in lege, nici in contractul colectiv sau individual de munca si nici in regulamentul intern sau in alte reglementari interne ale angajatorului, in principiu ea va putea fi sanctionata cu mare dificultate, chiar daca perturba disciplina muncii in unitate.

Regulamentul privind tinuta, comportamentul, ordinea si curatenia la locul de munca trebuie sa fie adus la cunostinta salariatului, de asemenea, prin orice mijloc de comunicare care asigura transmiterea si confirmarea primirii acesteia.

Daca salariatul refuza sa i se comunice regulamentul, vor fi folosite alte mijloace de comunicare care sa asigure transmiterea si confirmarea primirii acestuia.

In caz contrar, prevederile regulamentului nu vor putea fi invocate impotriva salariatului cu privire la care nu se poate face dovada comunicarii. Astfel, angajatorul nu va putea sanctiona un salariat pentru nerespectarea unei reguli cuprinse regulamentul privind tinuta, comportamentul, ordinea si curatenia la locul de munca daca nu poate face dovada ca i-a comunicat acest regulament.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciiregulamentul interndovada comunicarii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce facem daca un angajat refuza sa semneze Regulamentul intern? Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (4)


Admin LegislatiaMuncii.ro
09-Mar-2016

@ dnul Dan Daniel: Nu cred ca aveti vreo solutie. Cred ca mai mult aveti de pierdut daca mentineti raporturile cu acest angajat, mai ales daca fura si va strica imaginea. Cercetare disciplinara, procedura completa si apoi concediere disciplinara. Mult succes!

dan daniel
07-Mar-2016

am un angazat cu imdemnizatie deoarece are virsta de peste 45 ani.in ultima perioada nu-si mai respecta programul de munca ,fura, si imi trateaza clienti foarte urat.cum pot sa-i incetez contractul de munca far a nu returna bani optinuti pt el.

08-Oct-2011

Dar, scuzele mele, raporturile juridice intre angajator si angajat/salariat incep cu-ncheierea si semnarea contractului individual de munca, nu? Si atunci? Simplu in CIM la capitolul Clauze speciale sau Alte prevederi, angajatorul poate cuprinde prevederea potrivit careia Angajatul prin semnarea prezentului CIM recunoaste si certifica ca a citit si este de acord cu prevederile ROI in vigoare. De asemenea, prin semnarea statelor de plata sau a condicii de prezenta recunoaste ca a luat la cunostinta eventualele modificari ale ROI survenite de la data angajarii sale semnarii CIM. Deci ... De asemenea si-n Fisa postului, dupa mine trebuie sa figureye la obligatii de serviciu generale, obligatia salariatului de a cunoaste si respecta atat Regulamentul de organizare si functionare a societatii, cat si Regulamentul de ordine interioara a firmei. Iar in al treilea rand aceste obligatii ale salariatilor trebuie sa fie inscrise si-n Contractul colectiv de munca! Deci ... nu e cazul nici de recomandate cu confirmare de primire si nici de alte smecherii de a mai aduce vorba de asa zisul produs cu modele de ROI comercializat pe CD-uri, daca ...

08-Oct-2011

Dar, scuzele mele, raporturile juridice intre angajator si angajat/salariat incep cu-ncheierea si semnarea contractului individual de munca, nu? Si atunci? Simplu in CIM la capitolul Clauze speciale sau Alte prevederi, angajatorul poate cuprinde prevederea potrivit careia Angajatul prin semnarea prezentului CIM recunoaste si certifica ca a citit si este de acord cu prevederile ROI in vigoare. De asemenea, prin semnarea statelor de plata sau a condicii de prezenta recunoaste ca a luat la cunostinta eventualele modificari ale ROI survenite de la data angajarii sale semnarii CIM. Deci ... De asemenea si-n Fisa postului, dupa mine trebuie sa figureye la obligatii de serviciu generale, obligatia salariatului de a cunoaste si respecta atat Regulamentul de organizare si functionare a societatii, cat si Regulamentul de ordine interioara a firmei. Iar in al treilea rand aceste obligatii ale salariatilor trebuie sa fie inscrise si-n Contractul colectiv de munca! Deci ... nu e cazul nici de recomandate cu confirmare de primire si nici de alte smecherii de a mai aduce vorba de asa zisul produs cu modele de ROI comercializat pe CD-uri, daca ...

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Venituri Luate In Calcul La Stabilirea Pensiei Lv Pentru Perioada FacultatiiIntrebare: Sunt absolvent al unei facultati, la care am urmat 3 ani la cursuri de zi, in perioada 1973-1976. As vrea sa stiu ce venituri se iau in calcul la stabilirea punctajului pentru pensie limita de varsta pentru perioada respectiva?
 

Raspuns: 25 % din cuantumul precizat de dvs. Anii repeteni nu se iau.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]