Ce facem daca un angajat refuza sa semneze Regulamentul intern?

Codul munciiregulamentul interndovada comunicarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Regulamentul intern este reglementat de dispozitiile art. 241 – 246 din Legea 253/2003 – Codul muncii, republicat.

Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.

Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.

Orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa procedurilor de informare a salariatilor si isi produce efectele numai dupa momentul incunostintarii acestora.
Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.
Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in regulamentul intern este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii.

Orice societate in termen de 60 de zile de la dobandirea personalitatii juridice are obligatia infiintarii Regulamentului intern.

In concluzie, Regulamentul intern este instrumentul de lucru al angajatorului, sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor pot avea numai rol consultativ. Poate fi modificat unilateral de catre angajator, prin decizie, cu obligatia de informare a salariatilor. Orice salariat care considera ca prin Regulamentul intern angajatorul i-a incalcat un drept al sau poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.
Potrivit art. 242 lit. e) din Codul muncii , regulamentul intern trebuie sa cuprinda reguli concrete privind disciplina muncii in unitate.

Astfel, prevederea tuturor regulilor care trebuie respectate de catre salariati in regulamentul intern, ajuta angajatorul in cazul unei sanctionari disciplinare sa poata face trimitere directa la aceste prevederi.

Daca o anumita fapta nu este calificata drept abatere disciplinara nici in lege, nici in contractul colectiv sau individual de munca si nici in regulamentul intern sau in alte reglementari interne ale angajatorului, in principiu ea va putea fi sanctionata cu mare dificultate, chiar daca perturba disciplina muncii in unitate.

Regulamentul privind tinuta, comportamentul, ordinea si curatenia la locul de munca trebuie sa fie adus la cunostinta salariatului, de asemenea, prin orice mijloc de comunicare care asigura transmiterea si confirmarea primirii acesteia.

Daca salariatul refuza sa i se comunice regulamentul, vor fi folosite alte mijloace de comunicare care sa asigure transmiterea si confirmarea primirii acestuia.

In caz contrar, prevederile regulamentului nu vor putea fi invocate impotriva salariatului cu privire la care nu se poate face dovada comunicarii. Astfel, angajatorul nu va putea sanctiona un salariat pentru nerespectarea unei reguli cuprinse regulamentul privind tinuta, comportamentul, ordinea si curatenia la locul de munca daca nu poate face dovada ca i-a comunicat acest regulament.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciiregulamentul interndovada comunicarii

Data aparitiei: 06 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce facem daca un angajat refuza sa semneze Regulamentul intern? Nota: 4.33 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]