Atentie! Cercetarea accidentelor de munca se realizeaza conform normelor metodologice de aplicare a Legii nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca aprobate prin HG nr.1425/2006.
Va aducem la cunostinta ca cercetarea evenimentelor este obligatorie si se face imediat dupa comunicarea acestora inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia s-a produs si trebuie sa se finalizeze in termen de 10 zile lucratoare.
Comisia de cercetare a evenimentului este numita de angajator si va fi compusa din cel putin 3 persoane, dintre care o persoana trebuie sa fie, dupa caz:
- lucrator desemnat;
- reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie;
- reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie;
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ce pasi trebuie sa urmati obligatoriu in procesul de cercetare a accidentelor de munca:
1. Completarea dosarului de cercetare ( documente obligatorii)
2. Elaborarea procesului verbal de cercetare
3. Transmiterea dosarului de cercetare inspectoratului teritorial de munca in vederea avizarii
4. Completarea F.I.A.M.-LUI ( Formularul pentru inregistrarea accidentului de munca)
5. Evidenta evenimentelor
Sursa: Portal SSM