Valabil la 25.08.2011
Modificarea contractelor individuale de munca prin prelungirea valabilitatii pe durata nedeterminata este o situatie dorita de cei mai multi angajati. Intr-un astfel de caz, unui salariat i se prelungeste contractul incheiat initial pe durata determinata de 3 luni pe inca o perioada de 3 luni. Ulterior, acelasi contract se prelungeste cu pana la 18 luni prin act aditional. Cum va proceda angajatorul in situatia in care doreste sa transforme acest contract de munca in CIM pe durata nedeterminata? Va fi emisa o decizie de incetare pentru contractul care expira si se va incheia ulterior un nou contract de munca pe durata nedeterminata sau prelungirea poate fi facuta tot prin act aditional?
Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice (art. 17 din Codul muncii).
Orice modificare a unuia dintre elementele: loc de munca, functia/ocupatia, riscurile specifice postului, durata contractului, durata concediului de odihna, salariul de baza, durata normala a muncii, durata perioadei de proba, durata muncii exprimata in ore/zi si ore/saptamana in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege (art. 17 alin. (5) din Legea 53/2003 - Codul muncii).
Potrivit art. 17 alin. (2) din Codul muncii, obligatia de informare a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii actului aditional. In concluzie, orice modificare a contractului individual de munca se comunica salariatului intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, prin act aditional, se inregistreaza in Revisal in termen de 5 zile de la data la care au intervenit modificarile si este arhivat in dosarul personal.
![Noua lege a pensiilor Ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/3026-noua-lege-a-pen.png)
Noua lege a pensiilor Ghid practic
![Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM](https://www.rs.ro/dbimg/product/3016-instruire-si-te.png)
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
![250 Modele Fise de Post](https://www.rs.ro/dbimg/product/3215-250-modele-fise.png)
250 Modele Fise de Post
Salariatul poate solicita lunar copie certificata de reprezentatul legal al unitatii sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul, ale documentelor existente in dosarul personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal (art. 8 alin. (3) din HG 500/2011, art. 34 alin. (5) din Codul muncii - Legea 53/2003, art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii).
In concluzie, modificarea contractului individual de munca se poate realiza numai prin act aditional.