"In situatia in care societatea si-a modificat Organigrama, dand fostelor directii o noua denumire, (Ex. Dir. Productie, in prezent se numeste Dir. Tehnica), este necesar si obligatoriu sa schimb toate fisele de post ale angajatiilor in conditiile in care acestora nu li se modifica atributiile/sarcinile de serviciu? Mentionez ca sunt o societate cu aprox. 1000 de angajati."
Raspunsul specialistului:
In opinia noastra, in conditiile in care au fost modificate denumirile departamentelor unde salariatii isi desfasoara activitatea, trebuie actualizate si fisele posturilor si contractele individuale de de munca, daca acestea contin mentiunea privind departamentul in care fiecare salariat are locul muncii.
Descoperiti acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, pe dvs., angajator/sef HR sa:
- organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs.
- va responsabilizati angajatul
- asigurati obiectiv conditii de formare profesionala si promovare, detalii AICI >>>
Avand in vedere numarul mare de salariati, propunem urmatoarea abordare a acestei operatiuni: in hotararea/decizia prin care s-a modificat organigrama sa se insereze un articol in care sa se prevada ca, incepand cu data aprobarii noii organigrame, in documentele de
resurse umane, denumirile anterioare ale departamentelor se inlocuiesc cu denumirile aprobate prin noua organigrama. Aceasta hotarare/decizie trebuie comunicata salariatilor, astfel incat acestia sa cunoasca noua stare de fapt.
Ulterior, cu ocazia altor modificari urmeaza sa actualizati si fisa postului cu noile denumiri ale departamentelor.
De asemenea, puteti lua in considerare introducerea in hotararea/decizia prin care s-a modificat organigrama a inca unui articol prin care sa stabiliti un anumit termen – spre ex. 1 an - in care se vor actualiza documentele de resurse umane (si alte documente interne daca este cazul).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<