"In situatia in care societatea si-a modificat Organigrama, dand fostelor directii o noua denumire, (Ex. Dir. Productie, in prezent se numeste Dir. Tehnica), este necesar si obligatoriu sa schimb toate fisele de post ale angajatiilor in conditiile in care acestora nu li se modifica atributiile/sarcinile de serviciu? Mentionez ca sunt o societate cu aprox. 1000 de angajati."
Raspunsul specialistului:
In opinia noastra, in conditiile in care au fost modificate denumirile departamentelor unde salariatii isi desfasoara activitatea, trebuie actualizate si fisele posturilor si contractele individuale de de munca, daca acestea contin mentiunea privind departamentul in care fiecare salariat are locul muncii.
Descoperiti acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, pe dvs., angajator/sef HR sa:
- organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs.
- va responsabilizati angajatul
- asigurati obiectiv conditii de formare profesionala si promovare, detalii AICI >>>
Avand in vedere numarul mare de salariati, propunem urmatoarea abordare a acestei operatiuni: in hotararea/decizia prin care s-a modificat organigrama sa se insereze un articol in care sa se prevada ca, incepand cu data aprobarii noii organigrame, in documentele de
resurse umane, denumirile anterioare ale departamentelor se inlocuiesc cu denumirile aprobate prin noua organigrama. Aceasta hotarare/decizie trebuie comunicata salariatilor, astfel incat acestia sa cunoasca noua stare de fapt.
Ulterior, cu ocazia altor modificari urmeaza sa actualizati si fisa postului cu noile denumiri ale departamentelor.
De asemenea, puteti lua in considerare introducerea in hotararea/decizia prin care s-a modificat organigrama a inca unui articol prin care sa stabiliti un anumit termen – spre ex. 1 an - in care se vor actualiza documentele de resurse umane (si alte documente interne daca este cazul).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM in perioada de proba. Prima zi de activitateIntrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Suprapunere certificate medicale. Declaratia 112Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<