Potrivit art. 2 lit. a) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, in sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) telemunca - forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, folosind tehnologia informatiei si a comunicatiilor;
Astfel, salariatul poate sa presteze activitate la domiciliu si la sediul firmei in regim de telemunca daca activitatea prestata de acesta implica folosirea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor.
"As dori lamuriri in privinta unui contract de munca la distanta. Precizez ca doresc modificarea unui contract de munca part-time in contract de munca la distanta. Ce anume se modifica din contractul initial? Se mai semneaza condica? Precizez ca aceasta masura este necesara datorita faptului ca respectivul salariat s-a mutat intr-o alta localitate, unde are un contract de munca full-time. Ce anume obligatii am ca angajator si ce obligatii are salariatul. In cat timp sa transmit in ReviSal modificarea?"
Art. 5 alin. (2) din acelasi act normativ stabileste ca, in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta
aceste prevederi;
i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Prin urmare, se va incheia act aditional in care se va completa contractul individual de munca cu elementele de mai sus.
Daca insa salariatul nu isi va desfasura activitatea in conditii de telemunca (in sensul ca isi desfasoara activitatea folosind tehnologia informatiei si a comunicatiilor), astfel cum este reglementata telemunca, atunci se va incheia un contract cu munca la domiciliu.
Orice modificare a contractului individual de munca, cu exceptia salariului, se transmite in ReviSal anterior producerii modificarii (Hotararea Guvernului nr. 905/2017).
Simplul fapt ca ati omis sa precizati in CIM ca salariatul lucreaza in regim detelemunca se sanctioneaza cu amenda de 10.000 de lei!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Popriri si plati voluntare. LimiteIntrebare: Sumele virate din venitul salariatului pentru C.A.R. sunt considerate popriri si se insumeaza cu cele de le executorii judecatoresti.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cumul de functii. Asigurare voluntara de sanatate. Ochelari de vedereIntrebare: Pentru un salariat care are 2 contracte de munca, este posibil ca acesta sa beneficieze de asigurare medicala la ambii angajatori? De asemenea, si de decontarea ochelarilor de vedere? Asta in conditiile in care in contractul colectiv de munca, politici si documentele interne nu este prevazuta nicio distinctie in ceea ce priveste acordarea asigurarii, respectiv decontarea ochelarilor? Se poate refuza o cerere a salariatului, despre care se stie ca a beneficiat si la celalalt angajator de aceleasi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<