legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator

programul de lucrustarea de alerta 30 ziletransmitere revisal
Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator
Din cauza conditiilor impuse de beneficiar pentru reducerea raspandirii virusului SARS-CoV2, salariatii unei firme isi vor desfasura activitatea conform programului stabilit de catre beneficiarul lucrarilor, astfel: 7 zile x 11 ore/zi urmate de 7 zile libere cu respectare numarului de ore lucratoare din luna. 
 
Ce documente trebuie sa intocmeasca firma si ce se transmite in Revisal? Masura de reorganizare a programului a fost luata in vederea injumatatirii numarului de salariati prezenti in acelasi timp la munca.
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 1 alin. (1) lit. OMMPS 3577/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta angajatorii:
l) pot individualiza programul de lucru al angajatilor (cu deosebire al angajatilor din grupurile vulnerabile) care desfasoara activitatea in spatiu inchis, astfel incat sa se reduca, pe cat posibil, in functie de natura si specificul activitatilor desfasurate, contactul direct dintre acestia, fara a afecta durata programului normal de lucru;
 
m) pot individualiza programul de lucru al angajatilor astfel incat intre acestia sa se asigure existenta unui interval de minimum o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, pe parcursul a minimum trei ore, in transe de minimum 20% din personal, fara a afecta durata programului normal de lucru, in cazul angajatorilor cu un numar mai mare de 50 de angajati care desfasoara activitatea in acelasi spatiu de lucru. Masura are in vedere inclusiv spatiile de lucru cu mai mult de 50 de angajati, indiferent daca salariatii apartin unor angajatori diferiti, fara a afecta durata programului normal de lucru;
 
Astfel, programul de lucru poate fi modificat e angajator in conditiile de mai sus cu respectarea duratei normale a timpului de lucru de 40 de ore pe saptamana ceea ce implica si respectarea repausului saptamanal.
 
Programul de 7 zile de lucru pe saptamana poate fi stabilit asa cum se prevede la art. 137 alin. (4) din Codul muncii decat cu:
 
- Autorizarea inspectoratului teritorial de munca;
- Acordul sindicatului sau al reprezentantilor salariatilor daca nu exista sindicat in unitate.
 
 
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
programul de lucrustarea de alerta 30 ziletransmitere revisal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 Octombrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii ocupare postIntrebare: In aplicarea prevederilor Ordinului nr.1312 din 2020 privind reorganizarea Serviciului de Management al Calitatii Serviciilor de Sanatate, postul de medic poate fi ocupat de un medic dentist sau numai de un medic de medicina generala. Care ar fi argumentele care diferentiaza aceste doua functii? In prezent avem angajat un medic dentist in structura serviciului, propunandu-se ca postul de medic sa fie transformat in post de consilier grad I. Referitor la aplicarea alin.3 al art.13 in ordin se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta. Cumul pensie salariu. ConditiiIntrebare: In situatia in care pe perioada in care este angajat la o societate, un salariat iese la pensie, ii vine decizia de pensionare si el vrea sa continue munca ca salariat, ce obligatii avem noi ca angajator? Mai exact, barbat, nascut pe 08.07.1955 ii vine decizia de pensionare pe 25.08.2020, se pare ca este o pensionare de drept, la 65 ani. Salariatul acum a adus decizia, dar a mentionat ca vrea sa continue munca la societatea noastra ca sofer. Trebuia incetat contractul de munca existent in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]