Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
13 Octombrie 2020
13 Octombrie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
programul de lucrustarea de alerta 30 ziletransmitere revisal
Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Din cauza conditiilor impuse de beneficiar pentru reducerea raspandirii virusului SARS-CoV2, salariatii unei firme isi vor desfasura activitatea conform programului stabilit de catre beneficiarul lucrarilor, astfel: 7 zile x 11 ore/zi urmate de 7 zile libere cu respectare numarului de ore lucratoare din luna. 
 
Ce documente trebuie sa intocmeasca firma si ce se transmite in Revisal? Masura de reorganizare a programului a fost luata in vederea injumatatirii numarului de salariati prezenti in acelasi timp la munca.
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 1 alin. (1) lit. OMMPS 3577/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta angajatorii:
l) pot individualiza programul de lucru al angajatilor (cu deosebire al angajatilor din grupurile vulnerabile) care desfasoara activitatea in spatiu inchis, astfel incat sa se reduca, pe cat posibil, in functie de natura si specificul activitatilor desfasurate, contactul direct dintre acestia, fara a afecta durata programului normal de lucru;
 
m) pot individualiza programul de lucru al angajatilor astfel incat intre acestia sa se asigure existenta unui interval de minimum o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, pe parcursul a minimum trei ore, in transe de minimum 20% din personal, fara a afecta durata programului normal de lucru, in cazul angajatorilor cu un numar mai mare de 50 de angajati care desfasoara activitatea in acelasi spatiu de lucru. Masura are in vedere inclusiv spatiile de lucru cu mai mult de 50 de angajati, indiferent daca salariatii apartin unor angajatori diferiti, fara a afecta durata programului normal de lucru;
 
Astfel, programul de lucru poate fi modificat e angajator in conditiile de mai sus cu respectarea duratei normale a timpului de lucru de 40 de ore pe saptamana ceea ce implica si respectarea repausului saptamanal.
 
Programul de 7 zile de lucru pe saptamana poate fi stabilit asa cum se prevede la art. 137 alin. (4) din Codul muncii decat cu:
 
- Autorizarea inspectoratului teritorial de munca;
- Acordul sindicatului sau al reprezentantilor salariatilor daca nu exista sindicat in unitate.
 
 
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]