Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator

programul de lucrustarea de alerta 30 ziletransmitere revisal
Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Din cauza conditiilor impuse de beneficiar pentru reducerea raspandirii virusului SARS-CoV2, salariatii unei firme isi vor desfasura activitatea conform programului stabilit de catre beneficiarul lucrarilor, astfel: 7 zile x 11 ore/zi urmate de 7 zile libere cu respectare numarului de ore lucratoare din luna. 
 
Ce documente trebuie sa intocmeasca firma si ce se transmite in Revisal? Masura de reorganizare a programului a fost luata in vederea injumatatirii numarului de salariati prezenti in acelasi timp la munca.
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 1 alin. (1) lit. OMMPS 3577/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta angajatorii:
l) pot individualiza programul de lucru al angajatilor (cu deosebire al angajatilor din grupurile vulnerabile) care desfasoara activitatea in spatiu inchis, astfel incat sa se reduca, pe cat posibil, in functie de natura si specificul activitatilor desfasurate, contactul direct dintre acestia, fara a afecta durata programului normal de lucru;
 
m) pot individualiza programul de lucru al angajatilor astfel incat intre acestia sa se asigure existenta unui interval de minimum o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, pe parcursul a minimum trei ore, in transe de minimum 20% din personal, fara a afecta durata programului normal de lucru, in cazul angajatorilor cu un numar mai mare de 50 de angajati care desfasoara activitatea in acelasi spatiu de lucru. Masura are in vedere inclusiv spatiile de lucru cu mai mult de 50 de angajati, indiferent daca salariatii apartin unor angajatori diferiti, fara a afecta durata programului normal de lucru;
 
Astfel, programul de lucru poate fi modificat e angajator in conditiile de mai sus cu respectarea duratei normale a timpului de lucru de 40 de ore pe saptamana ceea ce implica si respectarea repausului saptamanal.
 
Programul de 7 zile de lucru pe saptamana poate fi stabilit asa cum se prevede la art. 137 alin. (4) din Codul muncii decat cu:
 
- Autorizarea inspectoratului teritorial de munca;
- Acordul sindicatului sau al reprezentantilor salariatilor daca nu exista sindicat in unitate.
 
 
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
programul de lucrustarea de alerta 30 ziletransmitere revisal

Data aparitiei: 13 Octombrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Stabilirea programului de lucru in perioada starii de alerta. Obligatii angajator Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]