Din cauza conditiilor impuse de beneficiar pentru reducerea raspandirii virusului SARS-CoV2, salariatii unei firme isi vor desfasura activitatea conform programului stabilit de catre beneficiarul lucrarilor, astfel: 7 zile x 11 ore/zi urmate de 7
zile libere cu respectare numarului de ore lucratoare din luna.
Ce documente trebuie sa intocmeasca firma si ce se transmite in Revisal? Masura de reorganizare a programului a fost luata in vederea injumatatirii numarului de salariati prezenti in acelasi timp la munca.
Raspunsul specialistului:
Conform art. 1 alin. (1) lit. OMMPS 3577/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta angajatorii:
l) pot individualiza programul de lucru al angajatilor (cu deosebire al angajatilor din grupurile vulnerabile) care desfasoara activitatea in spatiu inchis, astfel incat sa se reduca, pe cat posibil, in functie de natura si specificul activitatilor desfasurate, contactul direct dintre acestia, fara a afecta durata programului normal de lucru;
m) pot individualiza programul de lucru al angajatilor astfel incat intre acestia sa se asigure existenta unui interval de minimum o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, pe parcursul a minimum trei ore, in transe de minimum 20% din personal, fara a afecta durata programului normal de lucru, in cazul angajatorilor cu un numar mai mare de 50 de angajati care desfasoara activitatea in acelasi spatiu de lucru. Masura are in vedere inclusiv spatiile de lucru cu mai mult de 50 de angajati, indiferent daca salariatii apartin unor angajatori diferiti, fara a afecta durata programului normal de lucru;
Astfel, programul de lucru poate fi modificat e angajator in conditiile de mai sus cu respectarea duratei normale a timpului de lucru de 40 de ore pe saptamana ceea ce implica si respectarea repausului saptamanal.
Programul de 7 zile de lucru pe saptamana poate fi stabilit asa cum se prevede la art. 137 alin. (4) din Codul muncii decat cu:
- Autorizarea inspectoratului teritorial de munca;
- Acordul sindicatului sau al reprezentantilor salariatilor daca nu exista sindicat in unitate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa de post Manager de zonaIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu fisa de post pentru Manager de zona - cod COR 142008.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Ajutor sef brigada in constructiiIntrebare: Doresc o fisa a postului ptr ajutor sef brigada constructii cor 132301.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<