Conform art. 2 lit. a) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, in sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) telemunca - forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, folosind tehnologia informatiei si a comunicatiilor;
Telemunca 2021 - salariatul si activitatea la domiciliu
Astfel, salariatul poate sa presteze activitate la domiciliu si la sediul firmei in regim de telemunca daca activitatea prestata de acesta implica folosirea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor.
Art. 5 alin. (2) din acelasi act normativ stabileste ca, in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta
aceste prevederi;
i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Prin urmare, se va incheia act aditional la contrctual individual de munca in care se va completa contractul individual de munca cu elementele de mai sus.
Daca insa salariatul nu isi va desfasura activitatea in conditii de telemunca (in sensul ca isi desfasoara activitatea folosind tehnologia informatiei si a comunicatiilor), astfel cum este reglementata telemunca, atunci se va incheia un contract cu munca la domiciliu.
Orice modificare a contractului individual de munca, cu exceptia salariului, se transmite in ReviSal anterior producerii modificarii (Hotararea Guvernului nr. 905/2017).
Webinar despre TELEMUNCA 2021 - tot ceea ce trebuie sa stii!
- Ce prevederi trebuie sa contina contractul de telemunca?
- Puteti folosi pentru incheierea CIM semnatura electronica?
- Cum ii instruiti pe telesalariati pe linie SSM?
- Cum le monitorizati activitatea si timpul de lucru?
- Pot telesalariatii sa presteze ore suplimentare? Etc.
Notati-va chiar acum in agende
data de 26 noiembrie, cand este programat webinarul sustinut de prof. univ. dr. Raluca Dimitriu, exact pe aceasta tema de mare actualitate: Efectele digitalizarii relatiilor de munca,
INSCRIE-TE ACUM,
OFERTA ESTE LIMITATA >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<