Conform art. 2 lit. a) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, in sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) telemunca - forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, folosind tehnologia informatiei si a comunicatiilor;
Telemunca 2021 - salariatul si activitatea la domiciliu
Astfel, salariatul poate sa presteze activitate la domiciliu si la sediul firmei in regim de telemunca daca activitatea prestata de acesta implica folosirea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor.
Art. 5 alin. (2) din acelasi act normativ stabileste ca, in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta
aceste prevederi;
i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Prin urmare, se va incheia act aditional la contrctual individual de munca in care se va completa contractul individual de munca cu elementele de mai sus.
Daca insa salariatul nu isi va desfasura activitatea in conditii de telemunca (in sensul ca isi desfasoara activitatea folosind tehnologia informatiei si a comunicatiilor), astfel cum este reglementata telemunca, atunci se va incheia un contract cu munca la domiciliu.
Orice modificare a contractului individual de munca, cu exceptia salariului, se transmite in ReviSal anterior producerii modificarii (Hotararea Guvernului nr. 905/2017).
Webinar despre TELEMUNCA 2021 - tot ceea ce trebuie sa stii!
- Ce prevederi trebuie sa contina contractul de telemunca?
- Puteti folosi pentru incheierea CIM semnatura electronica?
- Cum ii instruiti pe telesalariati pe linie SSM?
- Cum le monitorizati activitatea si timpul de lucru?
- Pot telesalariatii sa presteze ore suplimentare? Etc.
Notati-va chiar acum in agende
data de 26 noiembrie, cand este programat webinarul sustinut de prof. univ. dr. Raluca Dimitriu, exact pe aceasta tema de mare actualitate: Efectele digitalizarii relatiilor de munca,
INSCRIE-TE ACUM,
OFERTA ESTE LIMITATA >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<