Ca telemunca a devenit un fapt obisnuit pe piata muncii 2021 nu mai este un secret pentru nimeni. Ceea ce parea aproape de neconceput in urma cu mai putin de 2 ani in urma a devenit o normalitate. Desigur ca acest aspect nu poate fi decat imbucurator, avand in vedere ca atat angajatorii cat si salariatii au de castigat in urma acestei situatii.
Cu un numar de cazuri Covid-19 in crestere, telemunca pare a fi cea mai buna idee. Ba mai mult decat atat, este ceea ce ne sfatuiesc si autoritatile. Purtarea mastii la locul de munca este obligatorie din nou, iar telemunca este recomandata cu incredere:
"organizarea programului de lucru in regim de telemunca sau munca la domiciliu pentru cel putin 50% din angajat
accesul vizitatorilor in toate institutiile publice centrale si locale, operatorilor economici, care functioneaza in cladiri de birouri private, sa fie permis doar persoanelor care fac dovada vaccinarii, trecerii prin boala in ultimele 180 de zile sau testarii
instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, in toate spatiile publice inchise si deschise, precum si la locul de munca si in mijloacele de transport in comun", sunt doar cateva dintre noile reglementari COVID-19 din 25 octombrie, citeste mai mult >>>
Telemunca OBLIGATII 2021
V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu:
- obligatii aveti ca angajator + noutatile pentru 2021
- care sunt capcanele fiecarui articol din Legea nr. 81/2018
- puteti evita din start amenzi intre 2.000 si 10.000 de lei
- sunt situatiile in care apar frecvent probleme (studii de caz), mai multe despre telemunca >>>
Sunt nu mai putin de 15 situatii legate de telemunca in care puteti fi amendat!
Si amenzile nu sunt deloc mici.
Stiati, de exemplu, ca simplul fapt ca ati omis sa precizati in CIM ca salariatul lucreaza in regim de telemunca se sanctioneaza cu amenda de 10.000 de lei? In cazul unui control ITM, daca se constata ca salariatul respeciv este absent, dar in evidenta realizata conform art. 119 din Codul muncii el figureaza “prezent”, nu puteti invoca faptul ca el e in telemunca.
Cum sa evitati sau sa gestionati corect toate situatiile sensibile care pot aparea. Ghidul contine legislatie explicata, modele de documente de intocmit si numeroase studii de caz, cu accent pe principalele noutati legislative cu efect in acest an!
Ce obligatii concrete aveti ca angajator? Si care sunt sanctiunile in caz de abatere?
a) sunteti obligat sa prevedeti in mod expres in contractul individual de munca sau in actul aditional la acesta faptul ca se presteaza o activitate in regim de telemunca (amenda 10.000 de lei pentru fiecare persoana);
b) sunteti obligat sa aveti acordul salariatului pentru telemunca (amenda 5.000 de lei);
a) suneti obligat sa aveti acordul telesalariatului cu norma intreaga in cazul in care acesta presteaza ore suplimentare la solicitarea dvs. (amenda 5.000 de lei);
d) sunteti obligat sa introduceti in contractul de munca al salariatului toate cele 10 clauze prevazute la art. 5 alin. 2) (amenda 5.000 de lei);
e) sunteti obligat sa asigurati mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, partile putand conveni ptrintr-un acord scris inclusiv sa fie utilizate cele proprii ale telesalariatului, cu specificarea conditiilor de utilizare (amenda 2.000 de lei), mai multe despre
evitarea amenzilor aici >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Imputernicire director economic societateIntrebare: In cazul unei firme cu unic asociat care este angajat in functia de administrator si care are angajata o alta persoana in functia de director economic, pentru ca acesta din urma sa poata semna acte oficiale in numele administratorului este nevoie de imputernicire notariala sau este suficienta fisa postului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incetare CIM in temeiul art. 31 alin. (3) din Codul muncii din initiativa angajatoruluiIntrebare: O persoana care a avut un contract de munca timp de 20 de ani, si-a dat demisia, apoi fara sa existe pauza intre contracte, s-a angajat la o alta firma pe o perioada nedeterminata cu proba de 3 luni, poate solicita indemnizatia de somaj in cazul in care i se incheie contractul conform Articolului 31 alin. (3) din CM dupa primele 2 saptamani de activitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<