legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Evidentiem telemunca in fisele de post? Ce obligatii privind COVID-19 exista?

telemuncafise de postrevisalmasuri ssm
Evidentiem telemunca in fisele de post? Ce obligatii privind COVID-19 exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum se poate evidentia telemunca in fisele de post? .In fisele de post inscriem si anumite masuri privind impiedicarea raspandirii infectarii cu COVID-19?
 
Raspunsul specialistului:
 
Potrivit art. 39 alin. (2) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, salariatului ii revine obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate.
 
Totodata, conform art. 75 alin. (1) din acelasi act normativ, angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca, iar potrivit art. 13 lit.d) din Legea securitatii sisanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa stabileasca pentru lucratori, prin fisa postului, atributiile si raspunderile ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.
 
Prin urmare, intrucat masurile de prevenire a raspandirii covid fac parte din procesul de asigurare a securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, in considerarea celor de mai sus, apreciem ca in fisa de post sunt stabilite atributiile postului.
 
Se vor modifica doar fisele posturilor salariatilor carora li se stabilesc atributii in legatura cu COVID. Ori daca salariatii lucreaza la domiciliu in regim de telemunca nu vor avea in fisele de post astfel de atributii.
 
Art. 2 Legea 81/2018  privind reglementarea activitatii de telemunca prevede ca prin telemunca se intelege forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.
 
Asadar, atunci cand salariatul munceste din alt loc de munca decat locul de munca organizat de angajator cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor, ne aflam in prezenta unei activitati de telemunca reglementata de Legea 81/2018.
 
Conform art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018, in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul muncii - Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
 
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatulisidesfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
c) locul/locurile desfasurariiactivitatii de telemunca, convenite de parti;
 
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
 
f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurariiactivitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurariiactivitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
 
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatiatelesalariatului de a respecta aceste prevederi;
i) masurile pe care ie ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
 
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
 
In cazul contractelor individuale de munca existente se va incheia act aditional in care se va mentiona expres activitatea de telemunca precum si elementele mai sus prevazute.
 
Locul muncii este unul dintre elementele obligatorii in cazul clauzei de telemunca. Prin urmare, nu este posibil ca salariatul sa munceasca de oriunde are conexiune la internet ci este obligatoriu sa munceasca la locul muncii pe care impreuna cu angajatorul l-a stabilit in actul aditional.
 
Actul aditional se inregistreaza in Revisal prin operatie de modificare a tipului de contract in contract individual de munca cu clauza de telemunca.
 
 
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro 
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
telemuncafise de postrevisalmasuri ssm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 August 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Evidentiem telemunca in fisele de post? Ce obligatii privind COVID-19 exista? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Documente in cazul contractelor de adaptare profesionalaIntrebare: In cadrul societatii se emit Contracte de adaptare profesionala conform legislatiei, se numeste un formator pentru persoana respectiva si o perioada de formare de cateva luni, in general 3-6 luni. Va rugam sa ne comunicati ce documente ar trebui emise la finalizarea acestor contracte si daca puteti sa ne oferiti un model.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediere disciplinara. ProceduraIntrebare: Va rog frumos sa imi transmiteti care este procedura exacta pentru demiterea unui angajat, avand in vedere ca acesta intarzie sistematic 1-2 ore, invocand motive putin credibile, intarzierile sale influentand in mod negativ programul colegilor si defasurarea in conditii optime a procesului de lucru. Mentionez ca pana acum a fost avertizat verbal.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Buletin informativ: Recuperare ani lipsa stagiu de cotizare, facilitati angajatori si reguli concediu de carantinaFisa postului pentru Specialist Relatii Publice101 modele de fisa postuluiGDPR: Daca in RI exista prevederi referitoare la datele cu caracter personal, acestea mai trebuie introduse in CIM sau fisa postului?Ce este fisa postului?

ULTIMELE ARTICOLE

Codul muncii 2021! Revista de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal vine cu precizariContracte de mandate. Mai sunt necesare fisele de post?250 modele de FISE DE POST, editabile si actualizate 2021 conform GDPR250 modele de FISE DE POST editabile si actualizate conform GDPR 2020Avantaje majore oferite de Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal
Mai multe articole despre fise de post
Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
//
[x]