In cadrul firmei putem efectua activitatea de dezinfectie cu proprii angajati? In ce conditii?
Raspunsul specialistului:
In conditiile starii de urgenta/alerta decretate, precum si pentru respectarea prevederile ordonantelor militare si a comunicatelor Grupului de comunicare strategică din cadrul Comitetului national pentru situatii speciale de urgenta trebuie luate masuri pentru prevenirea expunerii persoanelor la coronavirusul Covid 19.
Activitatea de dezinfectie poate fi realizata si cu personal propriu, dar cu respectarea urmatoarelor masuri:
- elaborarea unei instructiuni proprii ssm pentru activitatea de dezinfectie;
- informarea si instruirea personalului desemnat sa efectueze operatia respectiva;
- dotarea personalului respectiv cu echipament individual de protectie adecvat (combinezon, manusi, ochelari/viziere de protectie, incaltaminte de protectie);
- achizitionarea unor substante dezinfectante avizate de Ministerul Sanatatii;
- achizitionarea echipamentelor necesare dezinfectiei.
De regula, pentru aceste activitati poate fi desemnat personalul din cadrul serviciilor de curatenie.
Pentru mese, birouri, manere de usi etc. pot fi folosite spray-uri.
Pentru dezinfectia suprafetelor mari (holuri, trotuare, scari etc.) pot fi utilizate atat la interior, cat si exterior pompele portabile.
Atomizoarele sunt utile mai ales la exterior avand un jet de pulverizare de pana la 7 m. Fiind zgomotoase se recomanda utilizarea echipamentelor de protectie auditiva gen antifoane.
Nebulizatoarele ULV sunt pompe cu motor electric cu pulverizare foarte fina utilizate pentru spatii inchise sau habitacluri de autobuze, trenuri sau metrouri.
Nebulizarea 3D este una dintre cele mai eficiente forme de dezinfectare a aerului si a suprafetelor, deoarece dezinfectantul ajunge nu numai in fiecare colt al spatiului ci si in traseele de circulatie a aerului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Prelucrarea datelor personale in cadrul relatiilor de munca. Acordul salariatuluiIntrebare: Buna am atasat un model de acord prelucrare date cu caracter personal, model pe care il folosim la angajarea angajatilor. Va rog sa ne spuneti daca mai trebuie adaugat ceva. De asemenea ne intereseaza pe partea de supraveghere video daca trebuie specificat ceva anume. Suntem o pizzerie restaurant cu serviciu de livrare si avem camere video montate in incinta bucatariei, sala servire, pult, magazii, terasa, exterior pizzerie.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Acte de studii si sau calificareIntrebare: Va rog sa ne spuneti daca in REGES trebuie sa trecem studiile care le are angajatul, avand la baza acte de studii/diplome sau trebuie sa trecem studiile necesare ocuparii postului, adica ce studii cerem noi la angajare pt postul ocupat
vezi AICI raspunsul specialistilor <<