Odata cu impartirea registrului pentru evidenta salariatilor ( REVISAL) in Registrul privat si Registrul public, au survenit cateva modificari care schimba considerabil cadrul legal al aplicatiei, iar angajatorii trebuie sa fie bine informati.
Ce modificari a "suferit" REVISAL si la ce trebuie sa fie atenti angajatorii de acum incolo?
Unul dintre cele mai importante lucruri este ca in acest moment transmiterea registrului se va face
EXCLUSIV online, iar amenzile pentru netransmiterea datelor despre noi salariati se vor majora considerabil.
Aceste noi reglementari au survenit in data de 28 noiembrie, dupa intrarea in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 877/2016 pentru modificarea si completarea HG nr. 500/2011, in ceea ce priveste REVISAL.
Iata care sunt principalele noutati:
1. REVISAL se imparte in Registrul privat ( adresat angajatorilor din mediul privat) si Registrul public (adresat celor care lucreaza in institutii publice pentru bugetari);
2. Se modifica modalitatea de transmitere a registrului; de acum incolo se va face doar ONLINE.
3. Daca nu vor fi transmite date despre noii salariatii, orice companie/institutie risca o amenda considerabila ( aceasta a fost majorata) - "Art. 9. -(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru fiecare persoana identificata ca presteaza activitate fara transmiterea datelor in registrul privat/public, conform prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a) si art. 41 alin. (2) lit. a)", prevederi ale HG nr. 877/2016.
5. Va fi posibila pastrarea dosarelor angajatilor si in alt loc in afara de sediul angajatorului: "Angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal/profesional pentru fiecare dintresalariati/persoana platita din fonduri publice, de a-l pastra in bune conditii la sediul angajatorului sau,dupa caz, la sediul secundar daca este delegata competenta incadrarii personalului prin incheierea decontracte individuale de munca, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitareaacestora.
", art.8 din HG nr. 877/2016
IMPORTANT: Angajatorii nu trebuie sa omita faptul ca datele transmise catre REVISAL se pot face exclusiv ONLINE de acum incolo, folosind aplicatia pusa la dispozitie de Inspectia Muncii.
Inainte de 28 noiembrie, angajatorii aveau doua posibilitati: puteau trasmite registrul de evidenta fie prin intermediul e-mailului, cu semnatura electronica, fie prin depunerea in format electronic la inspectoratul teritorial de munca.
Daca o informatie a fost, din neatentie, introdusa gresit in programul REVISAL, este necesara utilizarea functia de corectie, pentru a repara greseala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<