Va informam ca, in conditiile art. 15, alin. (1), pct. 17, din Normele metodologice de aplicare a Legii. nr. 319/2006 aprobate prin HG nr. 1425/2006, lucratorii desemnati, reprezentantii serviciului intern sau extern de prevenire si protectie trebuie sa efectueze controale interne la locurile de munca, cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si asupra masurilor propuse pentru remedierea acestora.
Aceste controale se fac prin sondaj.
"Articolul 13, litera f) din Legea 319 2006 stipuleaza ca angajatorul are obligatia: f) sa asigure si sa controleze cunoasterea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si a prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin lucratorii desemnati, prin propria competenta sau prin servicii externe; Cum se materializeaza verificarea cunoasterii si aplicarii de catre lucratori a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie si a prevederilor legale in domeniul SSM (unde se consemneaza, cum dovedim verificarea si ceea ce am verificat)? De asemenea, cum este posibil ca un lucrator desemnat SSM sa verifice toti lucratorii dintr- o unitate cu un numar mare de angajati?"
Verificarea respectarii de catre salariati a masurilor prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si a prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie realizata nu numai de lucratorii desemnati, ci si de conducatorii locurilor de munca.
In acest sens, acestia trebuie sa aiba mentionata aceasta atributie in anexa cu responsabilitati in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Prin activitatea de control intern SSM se verifica urmatoarele:
- modalitatea de efectuare a instruirilor la locul de munca si periodice de catre conducatorii locurilor de munca;
- modalitatea de completare si arhivare a fiselor de instruire individuala, a tematicilor de instruire, a testelor de verificare a cunostintelor etc.;
- modalitatea de utilizare a EIP de catre salariati;
- registre de verificare a parametrilor tehnologici ai echipamentelor de munca, buletine PRAM, autorizatii ISCIR etc;
- modalitatea de respectare a masurilor tehnico-organizatorice si sanitare de catre conducatorii locurilor de munca si salariati;
- Controale se vor finaliza prin procese verbale care vor fi aduse la cunostinta reprezentantului legal al angajatorului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<