legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Stare de alerta: Conditii desfasurare activitati de prevenire si protectie si lucrator desemnat

activitati prevenire si protectiesanatatea si securitatea in muncamasuri ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O societate cu un 12 salariati, din care 7 la sediul social, respectiv birou si 5 salariati la punctul de lucru magazin propriu, si care are contract cu un serviciu extern este obligata sa numeasca lucrator desemnat?
 
In al doilea rand, se poate numi un salariat care sa il reprezinte pe directorul general in intreaga activitate de protectia muncii si sa preia atributiile lui in acest domeniu? In ce conditii?
 
Raspunsul specialistilor:
 
Conditiile desfasurarii activitatilor de prevenire si protectie in domeniul securitatii si sanatatii in munca sunt stabilite de Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, avand in vedere numarul specificat de salariati, apreciem ca sunt incidente prevederile art.17 din Norme, care prevad faptul ca in cazul intreprinderilor care au intre 10 si 49 de lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
 
a) sunt respectate prevederile art. 16 alin. (1) lit. a)-c);
 
b) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.
In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie si/sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
 
In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
Astfel, in cazul intreprinderilor care au intre 10 si 49 de lucratori, activitatile de prevenire si protectie pot fi desfasurate exclusiv prin serviciu extern.
 
In situatia in care angajatorul alege ca aceste activitati sa fie desfasurate de un lucrator propriu, numit lucrator desemnat, acesta trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 20 – 22 din aceleasi Norme respectiv: emiterea unei decizii scrise de desemnare, stabilirea in fisa postului a activitatilor de prevenire si protectie pe care poate sa le desfasoare, lucratorul trebuie sa aiba CIM cu norma intreaga si sa indeplineasca cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, potrivit prevederilor art. 49.
 
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
activitati prevenire si protectiesanatatea si securitatea in muncamasuri ssm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Stare de alerta: Conditii desfasurare activitati de prevenire si protectie si lucrator desemnat Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Asigurare voluntara de sanatate pentru membrii de familiei salariatului platita de angajator. RefacturareIntrebare: Salariatii societatii beneficiaza de asigurare privata de sanatate cu o prima lunara de 80 de lei / salariat. In ce mod se poate acorda; cum procedam cu membrii de familie ai asiguratilor. In ce mod se pot refactura costurile pentru membrii de familie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Spatii inchiriate pentru cazarea salariatilor. Avantaj in naturaIntrebare: Avem 2 situatii: * societatea are contract de inchiriere pentru un spatiu un au fost cazati cetateni straini; * societatea deconteaza contravaloarea chiriei pentru cetateni romani, care au contract de inchiriere. In ce mod se poate acorda/incadra?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?
Descarcati GRATUIT raportul special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
//
[x]