In prezent, munca de acasa in contextul pandemic continua sa fie principala masura aplicata acolo unde activitatea specifica o permite. Exista insa si nenumarate domenii in care angajatii sunt nevoiti sa vina la locul de munca, iar riscurile privind imbolnavirea cu COVID-19 trebuie reduse la minimum.
Mai mult, dincolo de masurile care se iau obligatoriu la locul de munca (
ghid obligatii SSM aici), e nevoie ca managerii sa se asigure ca este sprijinit si confortul emotional si mental al angajatilor. Aceste aspecte sunt esentiale inclusiv pentru desfasurarea muncii in conditii optime.
O atentie deosebita trebuie acordata acelor angajati care comporta riscuri mai mari in ce priveste imbolnavirea cu COVID-19, iar orice masuri ar trebui discutate si evaluate tinand cont de legislatia in vigoare.
Mai apoi, comunicarea fata de angajatii aflati la locul de munca trebuie sa continue intr-o maniera care sa tina cont si de cei aflati in telemunca (daca este cazul). Managementul trebuie regandit si reorganizat astfel incat sa echilibreze balanta in ce priveste noile conditii de lucru si asteptari din partea angajatilor.
Principalul obiectiv este sa asigurati o cat mai mare siguranta impotriva riscurilor asociate cu COVID-19, iar acest lucru poate insemna inclusiv testarea angajatilor impotriva COVID, limitarea accesului in cladire pentru persoanele care nu sunt angajati ai societatii si alte masuri care se aplica intr-o situatie de criza. Un plan in ce priveste depistarea unor posibile cazuri de imbolnavire ar trebui sa existe permanent si sa fie cunoscut de catre toate persoanele responsabile intr-o atare situatie.
Exista cateva aspecte de care managerii trebuie sa tina cont in aceasta perioada, aspecte care fac diferenta intre planurile care dau gres si cele care sunt indeplinite cu succes:
- Actionati conform obiectivelor stabilite si tineti cont de ceea ce v-ati propus. De foarte multe ori un plan ramane numai la stadiul de idei pe hartie, fara ca managerii sa aplice ceea ce s-a decis. Iar o astfel de lipsa de implementare si actiune va avea doar consecinte negative pentru intreaga companie.
- Fiti deschisi si flexibili cand vine vorba de schimbare. Acolo unde exista un plan bine definit, trebuie intotdeauna ca managerii sa ia in calcul alternative si optiuni care cer schimbari neasteptate. Porniti la drum cu o abordare proactiva si flexibila in egala masura, gata de orice schimbare ceruta de o situatie noua sau de o directie care nu functioneaza.
- Tineti cont de felul in care masurile SSM aplicate pot da nastere unor riscuri noi. Evaluati fiecare proces de lucru in parte pentru a va asigura ca noile masuri de protectie nu dau nastere unor riscuri noi care va pot scapa din vedere daca nu exista un plan general care sa analizeze fiecare masura in parte.
Nu in ultimul rand, daca sediul companiei nu poate face schimbari fara acordul proprietarului cladirii, dezbateti aceste masuri si cerinte asigurandu-va ca sunt indeplinite toate noile cerinte in ce priveste masurile de siguranta si protectie astfel incat sa nu se incalce alte reglementari in vigoare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decizie de numire a persoanei responsabile de hartuire la locul de muncaIntrebare: Ne puteti indruma in ceea ce priveste elementele obligatorii pe care trebuie sa le contina decizia cu numirea persoanei desemnate pentru hartuirea la locul de munca, precum si cu atributiile acesteia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Numirea unui salariat ca vicepresedinte cu contract de mandat. Situatia contractului individual de muncaIntrebare: Avem un angajat cu contract individual de munca care urmeaza sa fie numit in pozitia de Vicepresedinte al unei subsidiare din grup. In momentul in care se va incheia contractul de mandat ce se intampla cu actualul contract de munca? Este necesara incetarea raporturilor de munca sau contractul va fi doar suspendat pe intreaga perioada a mandatului de Vicepresedinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<