Cum sa scapi legal de plata CAS-ului pentru angajati

26 Aprilie 2010
26 Aprilie 2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intr-o perioada in care majoritatea economiilor din Occident isi revin incet-incet si refac angajarile, in Romania firmele cauta in continuare solutii de supravietuire. Taxele pe forta de munca sunt la noi printre cele mai mari din Europa si firmele incearca tot felul de solutii sa le diminueze sau sa le evite.

1. Compensarea unor creante cu plata CAS-ului la bugetul de stat

Situatia este urmatoarea: daca firma A trebuie sa recupereze o anumita suma de bani de la compania B, iar aceasta din urma nu are lichiditati, dar are de incasat TVA de la stat, compania A poate sa preia creanta de la B (restanta Statului de TVA) si sa fie scutita astfel de la plata CAS-ului pe o anumita perioada.

“Exista in Codul de procedura fiscala posibilitatea cesiunii unei creante fiscale de la un contribuabil la altul (se discuta acum eliminarea ei). O firma care preia creanta alteia poate sa o compenseze cu un CAS de plata catre stat. Conform Codului de procedura fiscala, compensarea creantelor cu datoriile la bugetul de stat este posibila”, spune Gabriel Sincu, partener al firmei de consultanta Mazars Romania.

2. Colaborarea cu PFA sau plata pe drepturi de autor

Daca o societate comerciala alege varianta colaborarii cu PFA (chiar dintre angajatii sai, in locul contractului individual de munca), aceasta scapa de obligatiile specifice unui angajator. Raporturile care se nasc intre o societate comerciala si un PFA nu sunt raporturi de munca, specifice unui contract individual de munca, cu drepturile si obligatiile ce decurg dintr-un astfel de contract, iar firma nu va plati contributiile sociale aferente. Persoana fizica autorizata nu are calitatea de angajat al societatii comerciale respective, activitatea desfasurandu-se in baza unui contract de colaborare. “Din punct de vedere legal, aceasta varianta de colaborare intre o societate si PFA este prevazuta de lege, in anumite limite si conditii, astfel ca nu se poate vorbi despre existenta unor sanctiuni pentru societatea care incheie astfel de contracte de colaborare”, explica avocatul Chirana Darlaiane.

Pe de alta parte, organele fiscale au dreptul ca la un eventual control sa faca o analiza daca aceste persoane intr-adevar desfasoara o activitate independenta sau fac o munca dependenta si veniturile respective ar trebui reclasificate ca drepturi de natura salariala. “Sa luam un exemplu: un PFA al unei persoane care foloseste mijloace de munca puse la dispozitie de beneficiarul serviciilor, persoana respectiva are carte de vizita pe care scrie numele beneficiarului, persoana respectiva vine si lucreaza 8 ore pe zi la sediul beneficiarului. Este limpede in acest caz ca vorbim de o activitate dependenta si fiscul este indreptatit sa ceara plata contributiilor sociale la sumele platite cu titlu de venituri din activitati independente de catre beneficiar catre persoana respectiva”, atrage atentia Gabriel Sincu.

3. Motivarea angajatilor prin beneficii scutite de taxe

In Romania, la fiecare 100 de lei platiti angajatului in mana, firma mai trebuie sa cotizeze 81 de lei catre stat. “Stim cu totii ca plata contributiilor sociale este obligatorie la tot ce inseamna venituri de natura salariala. Dar exista cateva exceptii, in cazul tichetelor de masa, de vacanta si de cresa, acordate conform legii”, arata partenerul Mazars.

“Beneficiile care au un tratament fiscal favorabil permis de lege nu sunt multe in Romania, dar unele dintre ele sunt chiar atractive atat pentru angajatori, din punct de vedere al costurilor salariale, cat si pentru salariati. Printre cele mai interesante sunt tichetele de vacanta si de masa, participarea angajatilor la planurile de pensii facultative si la asa numitele stock option plans“, spune si Daniela Oprescu, Senior Tax Manager in cadrul firmei de consultanta KPMG Romania.

4. Angajarea de someri cu vechime de 3 luni

Firmele care angajeaza persoane intrate in somaj de cel putin trei luni vor fi scutite pentru maximum sase luni de la plata contributiilor de asigurari sociale aferente acestora, cu conditia ca noii angajati sa fie mentinuti pentru cel putin un an, iar angajatorul sa nu efectueze concedieri.

Sursa: Realitatea.net

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]