Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Care este componenta comisiei de evaluare a angajatilor si care sunt competentele membrilor?

evaluarea angajatilorcomisie evaluare angajati


Evaluarea angajatilor vizeaza doua obiective principale. Se vizeaza obiectivul pur juridic, si anume ca evaluarea sta la baza oricarei viitoare concedieri pentru necorespundere profesionale, a electiei personalului in cazul unei disponibilizari, acordarea altor drepturi stabilite de actele normative in vigoare etc..

Mai mult, evaluarea are si obiectiv ce tine de managementul resurselor umane.

In mod esential angajatorul trebuie sa indeplineasca cateva reguli clare:

- sa cunoasca obiectivele, sarcinile sau responsabilitatile postului fiecarui salariat evaluat;

- sa aiba date si informatii corecte privind performanta fiecarui salariat evaluat;

- sa dispuna de standarde adecvate care sa-i permita aprecierea corecta a performantelor;

- sa fie capabil sa comunice corect salariatilor evaluarile realizate si sa le explice acestora pe ce baza.

In practica, evaluarea salariatilor se intocmeste de regula de catre seful nemijlocit si se aproba de catre seful departamentului, sectorului, structurii de activitate, respectiv de catre Consiliul de Administratie sau de catre alt organ colectiv de conducere (Adunarea generala a detinatorilor de parti sociale in societatea cu raspundere limitata, de exemplu).

Ca principiu, aprobarea evaluarilor salariatilor este de competenta organului executiv, nu a organului colectiv de conducere a companiei. Nu exista insa norme obligatorii in aceasta privinta, iar dimensiunile unitatii au un rol important. Ca principiu, fireste, in conditiile in care creste numarul de evaluatori, creste si posibilitatea de a obtine date sau informatii cat mai corecte.


Evaluarea performantelor este sau poate fi realizata de:

- managerii sau sefii directi ai celui evaluat;
- subordonatii directi ai celui evaluat;
- egalii sau colegii celui evaluat;
- comisiile de evaluare;
- angajatul insusi;
- evaluatori externi.

Evaluarea salariatilor se realizeaza periodic, intervalele de timp nefiind, in functie de specificul activitatii, nici foarte scurte, astfel incat salariatul sa nu fi apucat sa isi reveleze aptitudinile si abilitatile, nici atat de lungi incat sa nu mai poata fi atins obiectivul principal al evaluarii, anume imbunatatirea activitatii.

Se utilizeaza de regula intervale trimestriale, semestriale si anuale.

In concluzie, evaluarea are la baza un obiect juridic si un obiectiv al managementului resurselor umane, se realizeaza periodic folosind una dintre metodele descrise.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea angajatilorcomisie evaluare angajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Iunie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Care este componenta comisiei de evaluare a angajatilor si care sunt competentele membrilor? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Acordare Somaj Dupa Concediu MedicalIntrebare: Am fost operata in decembrie 2018 in urma unei tumori la uter. In acest timp firma la care am lucrat s-a inchis pentru renovari. Eu am beneficiat de concediu medical din decembrie pina in februarie inclusiv si mai am dreptul la citeva zile si pe martie. Doresc sa stiu daca pot sa beneficiez de somaj. Lucrez la aceasta firma de peste 10 ani si am virsta de 48 de ani .
 

Raspuns: Somajul se acorda daca aveti 12 luni de cotizare in ultimele 24 de luni... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]