Care este componenta comisiei de evaluare a angajatilor si care sunt competentele membrilor?

evaluarea angajatilorcomisie evaluare angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Evaluarea angajatilor vizeaza doua obiective principale. Se vizeaza obiectivul pur juridic, si anume ca evaluarea sta la baza oricarei viitoare concedieri pentru necorespundere profesionale, a electiei personalului in cazul unei disponibilizari, acordarea altor drepturi stabilite de actele normative in vigoare etc..

Mai mult, evaluarea are si obiectiv ce tine de managementul resurselor umane.

In mod esential angajatorul trebuie sa indeplineasca cateva reguli clare:

- sa cunoasca obiectivele, sarcinile sau responsabilitatile postului fiecarui salariat evaluat;

- sa aiba date si informatii corecte privind performanta fiecarui salariat evaluat;

- sa dispuna de standarde adecvate care sa-i permita aprecierea corecta a performantelor;

- sa fie capabil sa comunice corect salariatilor evaluarile realizate si sa le explice acestora pe ce baza.

In practica, evaluarea salariatilor se intocmeste de regula de catre seful nemijlocit si se aproba de catre seful departamentului, sectorului, structurii de activitate, respectiv de catre Consiliul de Administratie sau de catre alt organ colectiv de conducere (Adunarea generala a detinatorilor de parti sociale in societatea cu raspundere limitata, de exemplu).

Ca principiu, aprobarea evaluarilor salariatilor este de competenta organului executiv, nu a organului colectiv de conducere a companiei. Nu exista insa norme obligatorii in aceasta privinta, iar dimensiunile unitatii au un rol important. Ca principiu, fireste, in conditiile in care creste numarul de evaluatori, creste si posibilitatea de a obtine date sau informatii cat mai corecte.


Evaluarea performantelor este sau poate fi realizata de:

- managerii sau sefii directi ai celui evaluat;
- subordonatii directi ai celui evaluat;
- egalii sau colegii celui evaluat;
- comisiile de evaluare;
- angajatul insusi;
- evaluatori externi.

Evaluarea salariatilor se realizeaza periodic, intervalele de timp nefiind, in functie de specificul activitatii, nici foarte scurte, astfel incat salariatul sa nu fi apucat sa isi reveleze aptitudinile si abilitatile, nici atat de lungi incat sa nu mai poata fi atins obiectivul principal al evaluarii, anume imbunatatirea activitatii.

Se utilizeaza de regula intervale trimestriale, semestriale si anuale.

In concluzie, evaluarea are la baza un obiect juridic si un obiectiv al managementului resurselor umane, se realizeaza periodic folosind una dintre metodele descrise.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea angajatilorcomisie evaluare angajati

Data aparitiei: 12 Iunie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care este componenta comisiei de evaluare a angajatilor si care sunt competentele membrilor? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]