Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Procedura de modificare si comunicare a regulamentului intern

Codul munciiregulamentul interncomunicaremodificare

Intrebare: Este obligatoriu ca Regulamentul intern sa primeasca numar de inregistrare si data? In cazul in care se modifica ceva in regulament sa schimbam doar foaia in care apar modificari, fara ca sa mai facem acte aditionale.

Raspuns: Potrivit art. 257 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Mai mult, art. 226 din Codul muncii, referindu-se la atributiile reprezentantilor salariatilor, prevede ca acestia au, intre altele, dreptul sa participe la elaborarea regulamentului intern.

Asadar, desi regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune luarea in considerare si a solicitarilor salariatilor.

In elaborarea regulamentului intern, angajatorul are obligatia de consultare a sindicatului, respectiv a reprezentatilor salariatilor (art. 257 din Codul muncii).

Dupa ce regulamentul intern a fost elaborat, angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul acestuia. Ori de cate ori un nou salariat este angajat angajatorul are obligatia de a-i aduce la cunostinta prevederile regulamentului intern aplicabil si orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.

Prin urmare regulamentul intern este un act juridic al angajatorului elaborat de acesta cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor si orice modificare ar suporta regulamentul intern, aceste modificari nu isi produc efectele decat dupa ce angajatorul a parcurs din nou procedura de informare a salariatilor.

Apreciem ca nu trebuie dat un numar de inregistrare regulamentului intern insa aplicarea acestuia va fi reglementata printr-o decizie a angajatorului, decizie ce va avea data precum si numar de inregistrare. Procedura de modificare si comunicare a regulamentului intern poate fi stabilita prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, daca nu exista contract colectiv de munca la nivel de unitate prin chiar continutul regulamentului intern.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciiregulamentul interncomunicaremodificare

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Procedura de modificare si comunicare a regulamentului intern Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


27-Dec-2013

In "Instructiuni privind activitatea de arhiva la creatorii si detinatorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Nationale prin Ordinul de zi nr. 217 din 23 mai 1996" document care reprezinta Normele Tehnice de aplicare a prevederilor Legii nr. 16/1996 - Legea Arhivelor Nationale, cu modificarile si completarile ulterioare se mentioneaza: "Art. 8. - Creatorii de documente sunt obligati sa inregistreze toate documentele intrate, iesite ori intocmite pentru uz intern. Art. 9. - Inregistrarea documentelor se face la registratura generala, fie intr-un singur registru de intrare-iesire, fie, concomitent, in mai multe, fara ca numerele de inregistrare a documentelor sa se repete." Prin urmare, Regulamentul Intern se inregistreaza, obligatoriu, cu numar de inregistrare distinct. In Decizia de intrare in vigoare conducatorul entitatii va mentiona ca "Incepand cu data... intra in vigoare Regulamentul Intern al S.C. ... , inregistrat cu nr. ... din ... Orice modificare a acestuia se va aduce la cunostinta tuturor angajatilor pe baza de semnatura prin grija Compartimentului Resurse Umane." In functie de situatie, daca Regulamentul Intern necesita renumerotarea articolelor din continutul sau, atunci se va emite o noua Decizie de intrare in vigoare a Regulamentului Intern inregistrat la data modificarii, urmata de procedurile de aducere la cunostinta tuturor salariatilor a continutului sau pe baza de semnatura in acest caz, vechiul Regulament Intern se arhiveaza. Daca nu este cazul, atunci se va inregistra doar Decizia de completare sau modificare a articolului respectiv, in care va aparea, distinct, continutul completarii sau modificarii, Decizia va primi numar de inregistrare, iar in Registrul de intrare-iesire, la rubrica "Numarul documentului la care se conexeaza si indicativul documentului dupa nomenclator" se vor trece numarul de inregistrare al Regulamentului Intern in vigoare si indicativul acestuia din Nomenclatorul arhivistic. Cu tot respectul pentru autor, absolvent al cursurilor Scolii Nationale de Perfectionare Arhivistica "Nicolae Sacerdoteanu", A.D.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
La Ce Varsta Am Dreptul Sa Ma Pensionez?Intrebare: Sunt nascut in 09.05.1968.din octombrie 1989 lucrez in acelasi loc de munca,am efectuat stagiul militar din mai 1990 pana in mai 1991,pana in aprilie 2001 am fost incadrat cu grupa 1-a de munca iar pana in prezent grupa obisnuita,cu sporuri de munca grea-10%,periculoase-75% si nocive 85%.As dori sa stiu cand ma pot pensiona?
 

Raspuns: Pentru 10 ani de grupa Ia de munca beneficiati de o reducere a varstei de 5 ani, deci la 60 de ani.&... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]