Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Anularea deciziei de concediere: Ce obligatii are angajatorul

Angajare si Concedieredeclaratia 112declaratii rectificative

In cazul in care concedierea a fost efectuata in mod netemeinic sau nelegal, instanta va dispune anularea ei si va obliga angajatorul la plata unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul, in conformitate cu dispozitiilor art. 80 alin. (1) din Codul muncii, republicat.

Anularea deciziei de concediere are drept consecinta inlaturarea in mod retroactiv a efectelor deciziei de concediere astfel incat angajatorul are obligatia platii unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul daca nu ar fi fost concediat, astfel cum rezulta din dispozitiile art. 80 alin. (1) din Codul muncii, republicat.

Astfel, angajatorul are obligatia platii unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul pe durata cuprinsa intre data concedierii si cea in care salariatul este reintegrat efectiv.
Din punct de vedere al impozitului pe venitul din salarii, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul veniturilor din salarii si/sau al diferentelor de venituri din salarii stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculeaza si se retine la data efectuarii platii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare privind veniturile realizate in afara functiei de baza la data platii, si se vireaza pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-au platit.

Astfel, impozitul pe venit se calculeaza si reține la luna plații conform reglementarilor legale in vigoare la data platii venitului si se vireaza pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a platit.

Din punct de vedere al contributiilor sociale, vor fi avute in vedere prevederile pct. 27 si 28 din Normele metodologice date in aplicarea art. 29618 din Codul fiscal:

27. Pentru calculul contributiei de asigurari sociale in cazul in care au fost acordate sume reprezentand salarii sau diferente de salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile, actualizate cu indicele de inflatie la data platii acestora, cat si in cazul in care prin astfel de hotarari s-a dispus reincadrarea in munca a unor persoane, in vederea stabilirii punctajului lunar prevazut de legea privind sistemul unitar de pensii publice, sumele respective se defalca pe lunile la care se refera si se utilizeaza cotele de contributii de asigurari sociale care erau in vigoare in acea perioada.

28. Pentru calculul contributiilor sociale, altele decat cele prevazute la pct. 27, in situatia hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile, prin care se stabilesc obligatii de plata a unor sume sau drepturi reprezentand salarii, diferente de salarii, venituri asimilate salariilor sau diferente de venituri asimilate salariilor, actualizate cu indicele de inflatie la data platii acestora, asupra carora exista obligatia platii contributiilor sociale, precum si in cazul in care prin astfel de hotarari s-a dispus reincadrarea in munca a unor persoane, sumele respective se defalca pe lunile la care se refera si se utilizeaza cotele de contributii de asigurari sociale care erau in vigoare in acea perioada.

Asadar, contributiile sociale se calculeaza si se retin la data efectuarii platii dar vor fi evidentiate si calculate potrivit legislatiei aplicabile in lunile la care se refera.
Pentru contributiile sociale, in situatiile in care au fost acordate drepturi banesti in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, precum si in situatiile in care prin astfel de hotarari se dispune reincadrarea in munca a unor persoane, se intocmesc declaratii rectificative corespunzatoare fiecarei luni, bifandu-se cu X casuta corespunzatoare de pe formular.

Asadar, pentru contributiile sociale veti intocmi declaratii rectificative corespunzatoare fiecarei luni.

Rectificarea o veti realiza in functie de perioada de raportare dupa cum urmeaza:

- pentru perioadele de raportare incepand cu 1 iulie 2012, declaratia 112 se rectifica in conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului Finantelor Publice nr. 1045/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";

- pentru perioadele de raportare cuprinse intre 1 ianuarie 2011 si 30 iunie 2012, declaratia 112 se rectifica in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";

- pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011 se vor depune declaratii rectificative potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera aceste declaratii.

Vor fi calculate si virate toate contributiile sociale aferente veniturilor salariale.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Angajare si Concedieredeclaratia 112declaratii rectificative

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 Septembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Anularea deciziei de concediere: Ce obligatii are angajatorul Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Act aditional detasare transnationala. ContinutIntrebare: Ne puteti ajuta cu un model de act aditional de detasare transnationala? In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cenzor. Contract de mandatIntrebare: Se infiinteaza o asociatie sportiva si este nevoie si de un cenzor (expert contabil) care va fi trecut in statut si care va verifica lunar documentele asociatiei. Va rugam sa ne comunicati daca putem sa intocmim contract de munca de 1h/zi cu valoarea de 295 lei sau daca trebuie intocmit contract de mandat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]