Care sunt etapele angajarii unui cetatean UE? Ce trebuie sa stie angajatorii

Isabela Alexe
Isabela Alexe
26 Ianuarie 2017
26 Ianuarie 2017
Isabela Alexe
Isabela Alexe
angajare cetatean ueetape angajare strainiacte necesare angajare straini
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Este demn de mentionat inca de la inceput ca, in situatia in care viitorul salariat este cetateanul unui alt stat membru UE procedura angajarii nu difera de procedura aplicabila in cazul angajarii unui cetaten roman.

"Va rugam sa ne precizati etapele angajarii in Romania pe perioada nedeterminata a unui cetatean din Uniunea Europeana", intrebare din PortalCodulMuncii.ro


In primul rand, orice angajator trebuie sa aiba in vedere mai multe aspecte. Cronologic, la angajarea unui salariat se parcurg urmatoarele etape:

- Prezentarea actelor necesare angajarii    
 -Semnarea contractului individual de munca
 -Inmanarea unui exemplar din contractul individual de munca salariatului
 -Inregistrarea contractului individual de munca in registrul de evidenta a salariatilor
 -Inceperea efectiva a activitatii.



Dupa inregistrarea contractului individual de munca cetateanul UE trebuie sa obtina de la Inspectoratul General pentru Imigrari certificatul de inregistrare pentru angajare in munca in baza urmatoarelor documente:

a) cerere tip;
b) carte de identitate /pasaport (original si copie),
c) contract de munca (original si copie) sau adeverinta eliberata de angajator (original),
d)„ print screen” din registrul general de evidenta a salariatilor, la sectiunea unde se regasesc datele referitoare la contractul de munca, stampilat si semnat de catre angajator  pentru confirmarea veridicitatii documentului prezentat;
Conform art. 82 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal se inregistreaza fiscal primind un cod de identificare fiscala.



Prin urmare, persoanele in cauza trebuie sa obtina numar de identificare fiscala daca nu detin cod numeric personal romanesc. Acesta este necesar angajatorului pentru a-l declara in declaratia 112.


...citeste mai multe pe PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]