Ce trebuie sa contina procesul-verbal de cercetare a unui eveniment si in cate exemplare trebuie intocmit

proces verbalevenimentmunca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In sensul legislatiei muncii in vigoare evenimentul poate fi:

- accidentul care a antrenat fie decesul, fie vatamari ale organismului, fiind produs in timpul procesului de munca ori in timpul indeplinirii indatoririlor de serviciu;
- situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate;
- incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.

Procesul-verbal de cercetare a unui eveniment trebuie sa contina urmatoarele capitole:

1. Data incheierii procesului-verbal

2. Numele persoanelor si in ce calitate efectueaza cercetarea evenimentului.

In acest capitol se vor indica, de asemenea, urmatoarele informatii:

- prevederile legale potrivit carora persoanele sunt indreptatite sa efectueze cercetarea,
- numele angajatorului si ale persoanelor care au participat din partea organelor competente la primele cercetari.

3. Perioada de timp si locul in care s-a efecutat cecetarea

In acest capitol se vor indica, de asemenea, motivele pentru care s-a solicitat prelungirea termenului de cercetare.

4. Obiectivul cercetarii

5. Data si ora producerii evenimentului

In acest capitol se va indica, de asemenea, data decesului, pentru cazul in care s-a produs un eveniment si ulterior a survenit decesul victimelor implicate in acest eveniment.

6. Locul producerii evenimentului

7. Datele de identificare a angajatorului ;a care s-a produs evenimentul, numele reprezentantului sau legal
In acest capitol se vor indica, de asemenea, urmatoarele informatii:

- datele de identificare ale angajatorilor la care sunt sau au fost angajate victimele;
- numele reprezentantilor legali ai angajatorilor;
- numarul documentului prin care s-a certificat autorizarea de functiona re din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
- adresa punctului de lucru.

8. Datele de idenficare a accidentului/accidentatilor

In acest capitol se vor indica, de asemenea, urmatoarele informatii:

- numele, prenumele, cetatenia, varsta, starea civila;
- numarul de copii minori, daca este cazul;
- domiciliul;
- locul de munca la care este incadrat;
- profesia de baza,
- ocupatia in momentul accidentarii;
- vechimea in munca, in functie sau in meserie si la locul de munca;
- data efectuarii ultimului instructaj in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Pentru persoanele care, in momentul accidentarii, desfasurau o activita te pentru care este necesara autorizare, se va face referire si la aceasta.

9. Descrierea detaliata a locului, echipamentului de munca, a imprejurarilor si modului in care s-a produs evenimentul

Acest capitol va contine urmatoarele subcapitole:
a) descrierea detaliata a locului producerii evenimentului;
b) descrierea detaliata a echipamentului de munca;
c) descrierea detaliata a imprejurarilor;
d) descrierea detaliata a modului in care s-a produs evenimentul.

10. Urmarile evenimentului si/sau urmarile suferite de persoanele accidentate

11. Cauza producerii evenimentului

12. Alte cauze care au concurat la producerea evenimentului

13. Alte constatari facute cu ocazia cercetarii evenimentului

14. Persoanele raspunzatoare de incalcarea reglementarilor legale din capitolele de la punctul 11, 12 si 13

15. Sanctiunile contraventionale aplicate

16. Propuneri pentru cercetarea penala

17. Caracterul accidentului

18. Angajatorul care inregistreaza accidentul de munca sau incidentul perioculos

19. Masuri dispuse pentru prevenirea altor evenimente similare si persoanele responsabile pentru realizarea acestora

20. Termenul de raportare la Inspectoratul teritorial de munca

21. Numarrul de exemplare in care s-a incheiat procesul-verbal de cercetare si repartizarea acestora

22. Numele si semnatura persoanei/persoanelor care au efectuat cercetarea

23. Avizul inspectorului-sef adjunct de securitate si sanatate in munca/avizul inspectorului general de stat adjunct de securitate si sanatate in munca

14. Viza inspectorului-sef/inspectorul general de stat.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proces verbalevenimentmunca

Data aparitiei: 14 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce trebuie sa contina procesul-verbal de cercetare a unui eveniment si in cate exemplare trebuie intocmit Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]