Activitatea securitate si sanatate in munca (SSM) este considerata o prioritate (si nu o valoare), care este pusa pe planul doi cand vine vorba de productie?
Principiile si regulile de SSM sunt implementate de sus in jos, in loc sa fie un proces gestionat de angajati si sustinut de management?
Sunt programele de SSM transmise catre angajati ca directive si instructiuni, in loc sa fie adaptate fiecarui loc de munca?
Cercetarea unui accident de munca sau a unui incident periculos este perceputa ca o cautare a vinovatului, in loc sa fie o ocazie de a invata cum sa fie redusa pe viitor aparitia acestor evenimente la locul de munca?
Activitatea de SSM este luata in considerare in mod independent fata de celelalte functiuni organizationale, in loc sa faca parte integranta din sistemul organizatonal?
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Daca ati raspuns cu DA la oricare din aceste intrebari, inseamna ca exista bariere importante in mediul dvs. de munca, bariere ce trebuie inlaturate pentru a avea locuri de munca fara accidente de munca si imbolnaviri profesionale.
Un raspuns negativ la TOATE aceste intrebari este dovada unui mediu de munca in care oamenii sunt incurajati sa aiba grija in mod activ de securitatea si sanatatea in munca atat ale lor, cat si ale celorlalti participanti la procesul de munca.
Autor: Florina Mohanu