Cate persoane sunt necesare pentru constituirea unui departament

OUG 229/2008Codul munciidepartamentbirou
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare: Solicit un raspuns din partea d.voastra legat de nr. de persoane care poate constitui un departament, de asemenea un compartiment, un birou.

Raspuns: Componenta unui serviciu, birou, directii este reglementata la ora actuala de Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata. Prin OUG 229/2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice, care a modificat art. 112 din Legea 188/1999, se specifica:

a) pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c) pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d) pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.

Aceste prevederi legale nu sunt obligatorii pentru firmele private, ci doar pentru autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala.

Angajatorul are dreptul sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii in temeiul art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul muncii , republicat, iar structura organizatorica a unei societati comerciale din domeniul privat este aprobata exclusiv de conducerea acesteia, asa incat organul de conducere poate decide structura functionala a unitatii, numarul departamentelor functionale, impartirea acestora in structuri mai mici, denumirea lor, numarul posturilor din cadrul fiecarei structuri functionale, precum si natura posturilor care compun aceste structuri.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 229/2008Codul munciidepartamentbirou

Data aparitiei: 27 Iunie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cate persoane sunt necesare pentru constituirea unui departament Nota: 4.38 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]