Cate persoane sunt necesare pentru constituirea unui departament

27 Iunie 2012
27 Iunie 2012
OUG 229/2008Codul munciidepartamentbirou
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare: Solicit un raspuns din partea d.voastra legat de nr. de persoane care poate constitui un departament, de asemenea un compartiment, un birou.

Raspuns: Componenta unui serviciu, birou, directii este reglementata la ora actuala de Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata. Prin OUG 229/2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice, care a modificat art. 112 din Legea 188/1999, se specifica:

a) pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c) pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d) pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.

Aceste prevederi legale nu sunt obligatorii pentru firmele private, ci doar pentru autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala.

Angajatorul are dreptul sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii in temeiul art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul muncii , republicat, iar structura organizatorica a unei societati comerciale din domeniul privat este aprobata exclusiv de conducerea acesteia, asa incat organul de conducere poate decide structura functionala a unitatii, numarul departamentelor functionale, impartirea acestora in structuri mai mici, denumirea lor, numarul posturilor din cadrul fiecarei structuri functionale, precum si natura posturilor care compun aceste structuri.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]