Digitalizarea a schimbat viata tuturor, aducand noi oportunitati in domeniul resurselor umane, ultimii ani marcand parcurgerea unor pasi importanti in aceasta directie.
Automatizarea proceselor repetitive prin utilizarea unor software-uri HR performante, utilizarea tehnologiilor moderne ce permit munca la domiciliu, training-urile sau interviurile ce se pot realiza de la distanta, facilitarea comunicarii prin intermediul unei retele interne sunt doar cateva exemple de schimbari care au afectat profund departamentele de resurse umane din companii in ultimii ani... Viitorul ar putea fi despre inteligenta artificiala si realitatea virtuala, cu tool-uri numeroase pentru zona de recrutare si identificare a noilor talente sau cu aplicatii de mobil pentru diverse procese din zona resurselor umane.
Iata cativa pasi in directia digitalizarii companiilor romanesti in 2019.
Telemunca devine din ce in ce mai populara
In 2018 a fost adoptata legea care reglementeaza munca la distanta, receptivitatea angajatorilor vizavi de aceasta posibila facilitate pentru angajati fiind in crestere.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Legis Plus Legislatia Muncii
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Lucrul de la distanta presupune insa si gasirea unor modalitati de a comunica cu echipa, zona digitala putand aduce suportul logistic necesar. Se pot organiza teleconferinte sau angajatii pot comunica prin intermediul unei platforme de comunicare, ramanand in permanenta la curent cu activitatea echipei.
Interviul video-conferinta
Din ce in ce mai multe companii aleg ca interviul sa se desfasoare, cel putin in primele etape, sub forma unei video-conferinte. Atat angajatorul, cat si angajatul beneficiaza in acest mod de o flexibilitate mai mare, economisindu-se timp pretios ce poate fi alocat altor sarcini.
Un avantaj important al interviului-conferinta este accesibilitatea mai mare a candidatilor din alte orase. Ultimii ani au marcat o flexibilitate in crestere a fortei de munca, iar depasirea unor etape ale procesului de recrutare fara a fi necesara deplasarea intr-un alt oras reprezinta o reducere a costurilor deloc de neglijat atat de catre angajator, cat si de catre candidat.
Alegerea unui software HR adaptat nevoilor companiei
Odata ce ai decis ca automatizarea proceselor repetitive ale echipei de HR este o masura nu doar oportuna, ci necesara si urgenta in compania in care activezi, este important sa identifici acel soft de resurse umane care se pliaza cel mai bine pe nevoile companiei tale.
O platforma HR all-in-one, ce integreaza solutii specifice tuturor verticalelor HR din companie, este o varianta benefica ce poate avea impact pozitiv la nivelul intregii organizatii, aceasta interconectand si optimizand procesele, facilitand comunicarea si micsorand timpul necesar desfasurarii acestor activitati.
O asemenea platforma HR all-in-one este Sincron HR Software, ce integreaza o serie de procese precum managementul organizational, recrutarea si onboarding-ul, dar si administrarea de personal, pontajul, salarizarea, managementul programelor de training sau comunicarea interna si facilitatile de self-service pentru angajati sau analizele si rapoartele HR.
Atunci cand solutia integrata nu este considerata cea mai buna optiune, exista cateva activitati a caror automatizare ar trebui adoptata prioritar – respectiv softul de administrare de personal, softul de salarizare si aplicatia de pontaj.
HR Sincron iti ofera posibilitatea achizitionarii separate a acestor module, oferindu-ti aplicatii simplu de utilizat pentru angajati si sigure, adaptate cerintelor GDPR, pentru a pastra siguranta datelor personale ale angajatilor pe care departamentul HR trebuie sa le stocheze.
Odata ce echipa de HR se va elibera de sarcinile repetitive, aceasta se va putea concentra si va fi mai eficienta in gestionarea activitatilor importante pentru evolutia companiei.
Intr-o lume in care tehnologia este adoptata intr-un ritm rapid in toate domeniile, digitizarea datelor si automatizarea fluxurilor de lucru in procesele specifice gestionarii resurselor umane nu mai pot ramane optionale prea mult timp. Companiile care au inteles acest lucru vor beneficia cu siguranta de un avantaj competitional, datorat concentrarii personalului pe aspectele esentiale ale afacerii si cresterii satisfactiei muncii, timpul de lucru dedicat proceselor repetitive legate de gestionarea resurselor umane scazand semnificativ.