Va reamintim ca un agent de Vanzari / Salesman (Reprezentant Comercial) are ca scop realizarea targetului de vanzari stabilit in conformitate cu politica de vanzari a firmei.
Identificarea postului
Numele si prenumele titularului:
>> Vezi AICI peste 250 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<
Denumirea postului: Agent de Vanzari / Salesman (Reprezentant Comercial)
250 Modele Fise de Post
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR. In acest caz denumirea din COR este Reprezentant Comercial.]
Pozitia in COR / Cod: 332203
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
Departamentul / locatia: Departament Vanzari
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Nu este cazul
Executie: Entry
>> Vezi AICI peste 250 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<
Relatiile:
- Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
- se subordoneaza: Directorului Zonal de Vanzari
- are in subordine: Nu este cazul
- Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu Departamentele Logistica si IT
- Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu distribuitori autorizati si magazine de desfacere
Descrierea postului
- Scopul general al postului
- Realizarea targetului de vanzari stabilit in conformitate cu politica de vanzari a firmei.
Obiectivele postului
- Realizarea planului de vanzari prin vanzarea directa de produse / servicii in zona alocata.
- Identificarea de noi clienti.
- Cresterea cotei de piata a produselor / serviciilor.
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
- Realizeaza planul zilnic de vanzari.
- Prezinta si promoveaza direct produsele / serviciile prin realizarea de oferte pentru clientii potentiali si cei existenti.
- Prospecteaza in permanenta piata in vederea identificarii de noi clienti si a cresterii cotei de piata a produselor / serviciilor in zona in care actioneaza.
- Mentine permanent legatura cu clientii existenti pentru fidelizarea acestora.
- Intocmeste rapoarte privind situatia vanzarilor, concurenta, noile trenduri pe piata, potentialii clienti.
- Urmareste incasarea comenzilor si face propuneri pentru acordarea de eventuale discounturi sau amanari de plata pentru clientii fideli.
- Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
Descrierea responsabilitatilor postului
Privind relatiile interpersonale / comunicarea
- Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre sefii ierarhici si catre departamentele din firma cu care colaboreaza.
- Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi, cat si fata de clientii cu care vine in contact.
- Fata de echipamentul din dotare
- Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea departamentului.
- Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului primit in folosinta.
- Informeaza prompt pe cei in drept in legatura cu eventualele probleme aparute cu echipamentul sau autovehiculul.
- In raport cu obiectivele postului
- Raspunde de buna desfasurare a procesului de vanzare la nivelul zonei sale.
- Acorda consultanta si feedback clientilor in legatura cu produsele vandute.
- Raspunde de urmarirea incasarii comenzilor.
- Raspunde de intocmirea corecta a documentelor comerciale.
- Raspunde de promovarea imaginii firmei in relatiile cu clientii.
- Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.
- Privind securitatea si sanatatea muncii
- Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si PSI.
- Privind regulamentele / procedurile de lucru
- Respecta limitele de vanzari ale zonei alocate.
- Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare al firmei.
- Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
- Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
- [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Cititi AICI detalii despre Fisele de Post actualizate conform GDPR >>
Conditiile postului de lucru
Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.
Conditiile materiale:
ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
deplasari Realizeaza deplasari frecvente la clienti.
spatiu Nu are birou propriu.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, masina de serviciu.
Conditii de formare profesionala Participa la cursuri de vanzari, marketing etc.
Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Gradul de autonomie
Autoritate asupra altor posturi .............
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
inlocuieste pe: Alt Agent de Vanzari.
este inlocuit de: Alt Agent de Vanzari.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
Indicatori de performanta
Atingerea cifrei de vanzari planificate.
Depasirea cifrei de vanzari cu ...%.
Rata de clienti multumiti de ....
Rata de clienti fideli de ....
Respectarea termenelor de livrare in proportie de ...%.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
Evolutii posibile
Poate avansa pe pozitia de Manager Vanzari.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
Specificatiile postului
Nivelul de studii
Minimum studii medii – bacalaureat, eventual studii superioare.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Calificarea necesara
Permis de conducere categoria B.
Cursuri de calificare in vanzari, preferabil pentru domeniul de activitate al firmei.
Cunostinte limbi straine: engleza, preferabil nivel mediu sau avansat.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
Competentele postului (pachet de competente)
- buna cunoastere a pietei de produse similare;
- abilitati de comunicare;
- atitudine pozitiva si persuasiune;
- discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
- rezistenta la efort si stres;
- corectitudine si loialitate fata de firma, flexibilitate;
- spirit de ordine si disciplina
Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 6 luni.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General
Cititi AICI detalii despre Fisele de Post actualizate conform GDPR >>