5 sfaturi pentru a functiona optim la birou in starea de alerta

stare de alertapurtare masca spatii inchisedistantare sociala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Revenirea la locul de munca poate fi alegerea ideala pentru firme si inclusiv pentru angajati. Insa asa cum o arata sondajele in ce priveste munca de acasa versus revenirea la birou in aceasta perioada, se remarca doua categorii principale de angajati: cei care prefera munca de acasa si cei care se simt mult mai confortabil si mai productivi la locul de munca. Managerii de HR sunt supusi, in aceasta perioada, unor grele incercari, dincolo de concedierile pe care au trebuit sa le gestioneze inca de la declansarea starii de urgenta.
 
Exista companii care si-au anuntat angajatii ca pot lucra de acasa pe termen nedefinit, companii care si-au selectat acei angajati a caror activitate necesita prezenta fizica la locul de munca, dar si companii care au preferat ca toti angajatii sa se afle la locul de munca. Evident, exista si unitati de productie care au avut surprize neplacute si care au fost nevoite sa retrimita in somaj tehnic o parte dintre angajati dupa ce au constatat ca nu mai exista o cerere la fel de mare ca inainte de pandemie pentru produsele unitatilor respective.
 
Nenumarate conditii se rescriu in aceasta perioada si politicile adoptate de companii difera de la un caz la altul. Fiecare incearca sa gaseasca cea mai buna rezolvare. 
 
Daca unii angajati sunt mai productivi la locul de munca si conditiile de lucru le sunt mai prielnice, exista si situatii la polul opus in care angajatii aleg sa lucreze de acasa. Companiile de IT, in general, sunt deja date frecvent ca exemplu dat fiind faptul ca multi dintre salariati au angajatori in alte tari, iar munca remote sau cea de acasa a devenit deja traditie in aceasta industrie.
 
Specialistii sunt fermi in aceste previziuni: munca de acasa va deveni din ce in ce mai folosita, programul de lucru va fi unul mai flexibil, iar birourile si spatiile de lucru se vor reface pentru a pune mai mult pret pe sanatatea si siguranta la locul de munca.
 
In starea de alerta, angajatii sunt nevoiti sa stea cu masca atata timp cat se afla in spatii de lucru, conditie deloc usoara si care poate sa le ingreuneze activitatea.
 
In speranta ca aceasta perioada nu se va extinde foarte mult, iata 5 sfaturi pentru a functiona optim la birou in aceasta perioada:
 
Faceti pauze mult mai dese decat in mod normal si iesiti la aer curat, fie ca vorbim de o fereastra deschisa, de un balcon deschis sau de un spatiu liber in care nu e obligatoriu sa purtati masca. Plimbati-va cateva minute si inspirati adanc pentru a va revigora. Veti ajuta astfel organismul sa primeasca o cantitate mai mare de oxigen. 
 
Cereti, daca este posibil, organizarea unui program flexibil care sa permita reducerea programului de lucru si sa puteti munci atat de acasa, cat si de la birou, pentru a reduce astfel timpul petrecut la locul de munca, dat fiind faptul ca purtati masca. 
 
Hidratati-va suficient de bine. Daca in mod normal nu obisnuiti sa beti suficienta apa, este cu atat mai important sa nu neglijati acest aspect in aceasta perioada. Temperaturile ridicate si lipsa de hidratare sunt factori care pot influenta negative starea de sanatate.
 
Reconectati-va cu colegii. Sondaje recente arata ca relatiile dintre angajati par sa fie mai distante in contextul in care se impune prin lege distantarea sociala. Insa o cafea bauta in pauza cu colega de birou, respectand normele de distantare in aer liber va poate aduce din nou bucuria de a fi revenit la locul de munca. 
 
Fiti increzatori. Ca orice criza prin care omenirea a trecut, si aceasta va ajunge la un final, iar dupa orice perioada dificila urmeaza o perioada de crestere si progres. Aveti incredere in ceea ce puteti face contribuind prin respectarea normelor impuse de starea de alerta astfel ca pandemia sa isi piarda din forta cat mai curand. 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stare de alertapurtare masca spatii inchisedistantare sociala

Data aparitiei: 24 Iulie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

5 sfaturi pentru a functiona optim la birou in starea de alerta Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]