Recomandare
Pentru a intocmi un plan de actiuni trebuie sa identificati si sa tineti seama de urmatorii factorii de risc:
- cultura organizatiei si modul de abordare a problemei stresului in munca;
- solicitarile locului de munca – sarcina de munca si expunerea la riscuri fizice din mediul de munca;
- controlul asupra propriei munci – cat de mult pot influenta angajatii modul in care realizeaza propria lor munca?
- relatiile de munca, in special intimidarile si hartuirea la locul de munca;
- schimbari in organizarea locului de munca – cum sunt conduse si comunicate schimbarile organizatorice;
- rolul – daca angajatii inteleg bine rolul lor in cadrul organizatiei si, daca in cadrul acestui rol, sunt evitate conflictele;
- sprijinul din partea colegilor si a managerilor;
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Noua lege a pensiilor Ghid practic
- instruirea pentru a oferi angajatilor cunostintele necesare pentru indeplinirea sarcinilor lor de munca.
---
La nivelul organizatiei:
- Angajati personal nou atunci cand este necesar acest lucru.
- Asigurati formarea profesionala a angajatilor.
- Asigurati dotarea tehnica corespunzatoare.
- Creati posibilitati de promovare pentru angajatii firmei dvs.
- Clarificati sarcinile si rolurile fiecarui angajat.
- Introduceti munca in part-time.
- Organizati intalniri de informare, in care sa se prezinte noutatile si sa se clarifice aspecte ale colaborarii intre departamente.
- Solicitati personalului de conducere sa adopte o atitudine politicoasa fata de toti angajatii companiei.
- Rezolvati pe loc sau cat mai rapid conflictele si problemele aparute.
- Respectati programul de lucru de 8 ore, precum si perioadele saptamanale de odihna.
- Examinati conditiile de lucru si gasiti solutii ergonomice.
- Recomandati-le angajatilor sa practice tehnici de relaxare, eventual chiar organizate la locul de munca.
- Asigurati supravegherea medicala a angajatilor si analizati riscurile de la locurile de munca.
- Asigurati integrarea coerenta in procesul muncii a personalului care traverseaza o perioada de stres sau epuizare.
- Organizati in firma cursuri prin care angajatii sa invete sa previna si sa gestioneze stresul si atacurile la sanatate.
La nivelul grupului de lucru:
- Eliminati activitatile inutile.
- Procedati la rotirea posturilor.
- Solicitati-le sefilor de departamente/de echipe sa manifeste atentie in vederea detectarii primelor simptome de stres si sa stabileasca relatii de lucru constructive cu subalternii lor.
- Organizati cursuri de formare periodica (in domeniile care privesc serviciul, cat si in ceea ce priveste aptitudinile de ordin social).
- Imbunatatiti comunicarea in organizatie, optimizati procesul de luare a deciziilor si gestionati eficient conflictele.
- Contribuiti la crearea spiritului de echipa si a bunei colaborari intre angajatii companiei.
- Incurajati feedback-ul, fie el pozitiv sau negativ.
- Incurajati suportul social intre membrii echipei.
- Asigurati repartitia echitabila a sarcinilor si responsabilitatilor.
- Introduceti pauze in programul de lucru.
- Creati un climat de lucru in care angajatii sa nu se simta vinovati ca au acumulat stres si epuizare.
- Acordati sustinere si atentie colegilor care reiau lucrul dupa o problema de sanatate generata de stres.