Peste 50 la suta dintre angajatii romani sunt stresati. In fond, rezistenta la stres este cerinta la angajare...

Maria Nicutar
Maria Nicutar
17 August 2015
17 August 2015
Maria Nicutar
Maria Nicutar
stres la locul de muncastresstress ssmsecuritatea muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Diferentele sunt majore, stim deja. Angajatii stresati din Germania primesc tratament gratuit. In tot acest timp, in Romania, rezistenta la stres este o cerinta la angajare pentru extrem de multe posturi.

Nu o spun eu. O spun studiile realizate de numeroase institutii, printre care si EU-OSHA, Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca, o autoritate in domeniu.

Stresul la munca a devenit ceva habitual, total confundabil cu zgomotul de fond. Angajatii cauta in numeroase situatii sa se obisnuiasca rapid si eficient cu stresul provocat de instabilitatea mediului de afaceri, implicit cu efecte asupra sigurantei job-ului.

Nu stim sigur daca si luna viitoare vom avea acelasi loc de munca si acest lucru ii streseaza pe multi, din pacate. Gandul ca poate urma o pauza de venituri salariale si o noua perioada de interviuri de angajare poate starni aversiune si anxietate in randul angajatilor.

Pe de alta parte, un post nou poate reprezenta o oportunitate exceptionala de castigare de noi abilitati si competente, experiente profesionale valoroase si chiar un salariu mai mare.

In tot acest timp, in randul factorilor de stres pentru angajati se numara tot felul de alte aspecte, unele mai mult sau mai putin semnificative:

- multitasking nebunesc! Nu ne intelegeti gresit... Nu ne place rutina de nicio culoare, insa faptul ca te imparti in zece directii, nu te va ajuta sa termini niciun proiect cu succes, cu rezultate exceptionale remarcabile.  Responsabilitatea managerilor este sa se asigure ca se obtin rezultate bune chiar daca sunt mai reduse din punct de vedere CANTITATIV, pe modelul: Putin si bun e mai bine decat mult si prost.

- stiluri defectuoase de management. Nu mai este nevoie sa accentuam necesitatea unor manageri care sa conduca prin forta exemplului personal si fara utilizarea discriminarii, santajului, intimidarii, criticii negative, mobbing-ului samd. Responsabilitatea managerilor este sa se asigure ca aplica regula: "Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face." Cu toate ca ar putea parea prea facil, nu este! Este o regula de baza care sta la fundatia oricarei companii prospere!

- incarcare inutila cu stres la locul de munca. Aici intra conflictele inutile, discutiile in contradictoriu si care nu au nicio finalitate, discutiile despre religie sau politica, panica inutila cu gandul la rata somajului si nu numai. Responsabilitatea superiorilor este sa se asigure ca locul de munca reprezinta un climat propice pentru rezultate exceptionale. Deseori, chiar managerul este cel care starneste frica si panica in randul angajatilor, amintindu-le ca locurile de munca sunt putine, ca salariile au scazut peste tot, ca somajul e in floare si asta pentru ca nu gaseste alta cale de a-i tine pe loc. Asta nu este strategie de retentie de personal, in cazul in care nu era deja evident.

- transferul stresului din viata personala in cea profesionala. Desi am fi tentati sa credem ca in acest areal superiorii nu mai au nicio putere sau responsabilitate, ne inselam. Si in aceasta situatie, managerii sunt responsabili sa ofere o pauza angajatului aflat intr-o situatie dificila, concediu, program de lucru mai scurt, posibilitatea de a-si desfasura activitatea la domiciliu samd.

Iata doar 1% din totalul informatiilor esential de asimilat pentru manageri, antreprenori, HR-isti si nu numai. Impreuna putem sa construim locuri de munca sanatoase din toate punctele de vedere. De aici pornesc sansele de profitabilitate pentru orice companie, din orice industrie, in orice context ar activa.


Mult succes, cariere stralucite si afaceri prospere!
 



NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]