legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ziua Internationala a Sigurantei si Sanatatii in Munca - Recomandarile OIM

protectia munciiboli profesionaleOIM
Astazi, 28 aprilie 2016, se sarbatoreste Ziua Internationala a Sigurantei si Sanatatii in Munca. Anul acesta, campania Organizatiei Internationale a Muncii se axeaza pe factorii de stres la locul de munca si modalitatile de prevenire.

Cei mai multi lucratori din ziua de azi, indiferent de domeniul de activitate sau de postul ocupat, se confrunta cu presiuni tot mai mari in viata profesionala. Riscurile psihosociale cele mai frecvente sunt competitia accentuata, cerinte mult mai mari din partea angajatorilor si un program prelungit.

La nivel global, criza economica determina schimbari semnificative, precum restructurari de posturi, dificultati in gasirea unui loc de munca, instabilitate financiara si somaj. Nu in ultimul rand, canalele de social media au transformat modul in care comunicam si lucram.

Cercetatorii acorda o atentie tot mai mare impactului stresului profesional si a riscurilor psiho-sociale asupra angajatilor.
In acest context, OIM isi propune sa aduca aceste rezultate in atentia angajatorilor si oficialitatilor, cu scopul imbunatatirii sigurantei si sanatatii in munca.

Conform OIM, stresul profesional este cauzat de organizarea locului de munca, structura postului si relatiile la nivel profesional. Stresul apare atunci cand solicitarile de la locul de munca nu corespund sau depasesc capacitatile, resursele si nevoile lucratorului.

Iata principalii factori care pot provoca stresul profesional:

- mediul profesional
- structura postului
- volumul de munca
- programul de munca
- relatiile interpersonale la locul de munca
- cultura organizationala
- rolul in cadrul companiei

Stresul profesional este asociat cu absenteism sporit, scaderea motivatiei, performante slabe si demisii.

Recomandarile OIM pentru combaterea stresului profesional

1. Includerea riscurilor psiho-sociale in cadrul strategiilor nationale si politicilor privind raporturile de munca

2. Derularea campaniilor de informare privind stresul profesional si prevenire a bolilor profesionale

3. Incurajarea cercetarilor prvind riscurile psiho-sociale si bolile profesionale

4. Publicarea de ghiduri si regulamente pentru prevenirea afectiunilor asociate cu stresul profesional

5. Conceperea si utilizarea unor instrumente de masurare si management al riscurilor psiho-sociale


Mai multe informatii pe ilo.org

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciiboli profesionaleOIM

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Aprilie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ziua Internationala a Sigurantei si Sanatatii in Munca - Recomandarile OIM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Munca suplimentara si munca in zi de repaus saptamanalIntrebare: Daca programul angajatilor in prima saptamana este de 48 de ore (luni-sambata) urmata de zile libere (duminica-luni) si saptamana urmatoare este de 36 de ore (marti - vineri) cu zile libere (sambata - duminica), programul de lucru presupune 8 ore suplimentare sau ma incadrez ca program normal de lucru cu media de 40 de ore pe saptamana?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
ONG. Activitate prestata ocazional. Tip de contractIntrebare: Cum pot fi platite doua persoane fizice (au contract individual de munca in alta parte) care presteaza ocazional activitate (1 data la cateva luni) in cadrul unei asociatii (ONG) care desfasoara si activitate economica? Se poate face conventie civila, le retinem 10% impozit la sursa si depunem declaratia 100? Sau ce alt tip de contract putem folosi?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]