Studiu de caz: Procedura de avizare a documentatiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca

securitatea in muncasanatatea in muncaatributii de serviciuasigurare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valabil la 2.09.2011

In ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie precizat ca angajatorul poate folosi diverse documentatii cu caracter tehnic elaborate de persoane juridice sau fizice pentru informarea si instruirea salariatilor din cadrul unitatii. Trebuie notat faptul ca vor fi utilizate doar materialele care au primit avizul de a fi difuzate si comercializate.

Existenta acestui aviz va asigura asupra concordantei mesajelor pe care le contin documentatiile respective cu prevederile legislatiei in vigoare. Documentatiile cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca care se supun avizarii sunt:

-    filme sau imagini, pe pelicula sau suport magnetic, cu subiecte din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
-    afise, pliante, brosuri din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
-    suporturi de curs destinate instruirii in domeniul securitatii si sanatatii in munca, elaborate de prestatorii de servicii;
-    diapozitive, diafilme si altele asemenea.

Aceste documentatii pot fi difuzate sau comercializate numai daca sunt avizate de catre Comisiile de abilitare si avizare constituite la nivelul directiilor de munca, solidaritate sociala si familie teritoriale, respectiv a municipiului Bucuresti din judetul in care isi are sediul elaboratorul. In situatia in care elaboratorul are cetatenia, respectiv nationalitatea unui stat membru al Uniunii Europene ori apartinand Spatiului Economic European, documentatiile se avizeaza de catre Comisia de abilitare si avizare constituita la nivelul Directiei de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti. In plus, angajatorul trebuie sa se asigure ca documentatiile detinute la nivelul unitatii sunt avizate. In calitate de angajator care utilizeaza aceste documentatii, acesta va trebui sa detina o copie a avizului.

In ceea ce priveste cerintele minime de securitate pe care angajatorul trebuie sa le aiba in vedere, se precizeaza:

-  Caile de circulatie, inclusiv scarile mobile, scarile fixe, cheiurile si rampele de incarcare trebuie sa fie calculate, plasate si amenajate, precum si accesibile astfel incat sa poata fi utilizate usor, in deplina securitate si in conformitate cu destinatia lor, iar lucratorii aflati in vecinatatea acestor cai de circulatie sa nu fie expusi nici unui risc.

- Caile care servesc la circulatia persoanelor si/sau a marfurilor, precum si cele unde au loc operatiunile de incarcare sau de descarcare trebuie sa fie dimensionate in functie de numarul potential de utilizatori si de tipul de activitate.

- Daca sunt utilizate mijloace de transport pe caile de circulatie, o distanta de securitate suficienta sau mijloace de protectie adecvate trebuie prevazute pentru ceilalti utilizatori ai locului.

- Caile de circulatie trebuie sa fie clar semnalizate, verificate periodic si intretinute.

- Caile de circulatie destinate vehiculelor trebuie amplasate astfel incat sa existe o distanta suficienta fata de usi, porti, treceri pentru pietoni, culoare si scari.

- Daca santierul are zone de acces limitat, aceste zone trebuie sa fie prevazute cu dispozitive care sa evite patrunderea lucratorilor fara atributii de serviciu in zonele respective.

- Trebuie luate masuri corespunzatoare pentru a proteja lucratorii abilitati sa patrunda in zonele periculoase. Zonele periculoase trebuie semnalizate in mod vizibil.

Se retine ca nerespectarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca privind asigurarea, marcarea si intretinerea cailor de acces si de circulatie constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei, potrivit art. 39 alin. (9) lit. n) din Legea nr. 319/2006.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
securitatea in muncasanatatea in muncaatributii de serviciuasigurare

Data aparitiei: 01 Septembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Studiu de caz: Procedura de avizare a documentatiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]