Studiu de caz: Procedura de avizare a documentatiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca

01 Septembrie 2011
01 Septembrie 2011
securitatea in muncasanatatea in muncaatributii de serviciuasigurare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valabil la 2.09.2011

In ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie precizat ca angajatorul poate folosi diverse documentatii cu caracter tehnic elaborate de persoane juridice sau fizice pentru informarea si instruirea salariatilor din cadrul unitatii. Trebuie notat faptul ca vor fi utilizate doar materialele care au primit avizul de a fi difuzate si comercializate.

Existenta acestui aviz va asigura asupra concordantei mesajelor pe care le contin documentatiile respective cu prevederile legislatiei in vigoare. Documentatiile cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca care se supun avizarii sunt:

-    filme sau imagini, pe pelicula sau suport magnetic, cu subiecte din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
-    afise, pliante, brosuri din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
-    suporturi de curs destinate instruirii in domeniul securitatii si sanatatii in munca, elaborate de prestatorii de servicii;
-    diapozitive, diafilme si altele asemenea.

Aceste documentatii pot fi difuzate sau comercializate numai daca sunt avizate de catre Comisiile de abilitare si avizare constituite la nivelul directiilor de munca, solidaritate sociala si familie teritoriale, respectiv a municipiului Bucuresti din judetul in care isi are sediul elaboratorul. In situatia in care elaboratorul are cetatenia, respectiv nationalitatea unui stat membru al Uniunii Europene ori apartinand Spatiului Economic European, documentatiile se avizeaza de catre Comisia de abilitare si avizare constituita la nivelul Directiei de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti. In plus, angajatorul trebuie sa se asigure ca documentatiile detinute la nivelul unitatii sunt avizate. In calitate de angajator care utilizeaza aceste documentatii, acesta va trebui sa detina o copie a avizului.

In ceea ce priveste cerintele minime de securitate pe care angajatorul trebuie sa le aiba in vedere, se precizeaza:

-  Caile de circulatie, inclusiv scarile mobile, scarile fixe, cheiurile si rampele de incarcare trebuie sa fie calculate, plasate si amenajate, precum si accesibile astfel incat sa poata fi utilizate usor, in deplina securitate si in conformitate cu destinatia lor, iar lucratorii aflati in vecinatatea acestor cai de circulatie sa nu fie expusi nici unui risc.

- Caile care servesc la circulatia persoanelor si/sau a marfurilor, precum si cele unde au loc operatiunile de incarcare sau de descarcare trebuie sa fie dimensionate in functie de numarul potential de utilizatori si de tipul de activitate.

- Daca sunt utilizate mijloace de transport pe caile de circulatie, o distanta de securitate suficienta sau mijloace de protectie adecvate trebuie prevazute pentru ceilalti utilizatori ai locului.

- Caile de circulatie trebuie sa fie clar semnalizate, verificate periodic si intretinute.

- Caile de circulatie destinate vehiculelor trebuie amplasate astfel incat sa existe o distanta suficienta fata de usi, porti, treceri pentru pietoni, culoare si scari.

- Daca santierul are zone de acces limitat, aceste zone trebuie sa fie prevazute cu dispozitive care sa evite patrunderea lucratorilor fara atributii de serviciu in zonele respective.

- Trebuie luate masuri corespunzatoare pentru a proteja lucratorii abilitati sa patrunda in zonele periculoase. Zonele periculoase trebuie semnalizate in mod vizibil.

Se retine ca nerespectarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca privind asigurarea, marcarea si intretinerea cailor de acces si de circulatie constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei, potrivit art. 39 alin. (9) lit. n) din Legea nr. 319/2006.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]