Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Scoaterea parlamentarilor din categoria functionarilor publici nu se justifica

Resurse UmaneConsiliul Magistraturiifunctionarii publicimodificari Codul Penalraspundere penalaparlamentarii


Un proiect de lege adoptat marti aproba scoaterea presedintelui si a parlamentarilor din categoria functionarilor publici, in contextul in care sunt aduse modificari Codului Penal, ajungandu-se astfel la "la exonerarea de raspundere penala a persoanelor vizate de acesta", precizeaza un comunicat presa al Consiliului National al Magistraturii, citat de Mediafax.

CSM atrage atentia asupra amendamentului care defineste notiunea de functionar public prin care sunt exceptati din aceasta categorie presedintele Romaniei, deputatii si senatorii, precum si persoanele care isi desfasoara activitatea in cadrul unei profesii liberale, in baza unei legi speciale si care nu sunt finantati de la bugetul de stat:

"In acest fel ar fi afectata protectia penala acordata unor valori sociale deosebit de importante, legate de activitatea categoriilor de persoane a caror excludere din sfera acestor notiuni se urmareste".

De asemenea, Consiliul National al Magistraturii, citat de sursa amintita, noteaza ca "prin acest amendament se ajunge practic la exonerarea de raspundere penala a persoanelor vizate de acesta, pentru toate infractiunile la care subiectul activ este un functionar public sau functionar, in sensul art. 147 alin. (1) si (2) din Codul penal, fapt care este inadmisibil in conditiile importantei deosebite a activitatilor desfasurate de aceste persoane".

Totodata, aminteste Mediafax, in privinta amendamentului legat de conflictul de interese incriminat in articolul 253 indice 1 din Codul penal de la 1968, prin adoptarea acestuia "se urmareste restrangerea sferei subiectului activ al infractiunii de conflict de interese doar la categoria persoanelor care exercita atributii de serviciu ce rezulta dintr-un contract de munca si o fisa a postului semnate cu o institutie dintre cele prevazute la art. 145”, sustine CSM.

"Practic, sunt eliminate din sfera subiectului activ al acestei infractiuni toate persoanele la care se refera art. 147 alin. (1) din actualul Cod penal, care nu au incheiat un contract de munca si nu au semnat o fisa a postului. Nu poate fi acceptata nici modificarea propusa pentru alin. (2) al art. 253 indice 1 din Codul penal, intrucat nu pot fi eliminate din sfera conflictului de interese activitatile de emitere, aprobare, adoptare sau semnare a actelor administrative, si nici cele referitoare la incheierea unui act sau a luarii unei hotarari care sa priveasca creatia, dezvoltarea, pregatirea stiintifica, artistica, literara, profesionala, daca acestea se circumscriu ipotezelor vizate de alin. (1) al art. 253 indice 1", precizeaza CSM.

In consecinta, noteaza Mediafax, plenul CSM a hotarat marti, cu majoritate de voturi, transmiterea catre Parlament a unui punct de vedere institutional ce argumenteaza lipsa de fundamentare si oportunitate a propunerilor legislative recent formulate sau promovate de Comisia juridica, de disciplina si imunitati a Camerei Deputatilor.




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse UmaneConsiliul Magistraturiifunctionarii publicimodificari Codul Penalraspundere penalaparlamentarii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 11 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Scoaterea parlamentarilor din categoria functionarilor publici nu se justifica Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Vechime In Munca Crestere Si Ingrijire Copil Pana La 7 AniIntrebare: Buna ziua, ma numesc Ana si am 56 de ani .In data de 09.05.1983 am incetat activitatea la locul de munca pentru crestere si educare copil sub 7 ani conform art.9 alineatul 2 din Legea 1/1970, pana in data de 01.06.1990 cand m am angajat la o alta unitate. Va rog respectuos sa mi spuneti daca aceasta perioada se constituie vechime in munca si se ia in calcul la stabilirea stagiului de cotizare in vederea pensionarii. Mentionez ca de la aceasta unitate am primit o notificare din care
 

Raspuns: Perioada respectiva nu este stagiu de cotizare la pensie.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]