Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

10 Reguli de baza pentru cresterea motivarii

motivaremotivarea angajatilorprofilul angajatului
 

Conform cercetarilor din domeniul comportamentului uman, este specific fiecarui individ in parte cat este de motivat.
 
Totusi, dorinta angajatorului sau a managerului este aceea de a avea angajati cat mai bine motivati.
 
Daca motivarea angajatilor dvs. lasa de dorit, aveti mai jos o serie de reguli esentiale pentru cresterea acesteia.
 
Inlaturati piedicile in formarea relatiilor colegiale
 
Daca relatiile intre angajati si sef sau intre colegi nu sunt bune, rata de indeplinire a obiectivelor zilnice va scadea dramatic.
 
De aceea, verificati intotdeauna relatiile intr-o mica discutie de lucru sau intr-una amicala.
 
Oferiti incredere angajatilor
 
Angajatii nu sunt numai factori productivi, ci oameni care au nevoie de relatii personale. Oferiti-le incredere: ascultati-va angajatii cu atentie atunci cand purtati discutii despre problemele si nevoile lor, trageti concluzii si cautati solutii.
 
Folositi talentul angajatilor
 
Majoritatea angajatilor pot oferimultmaimult decat li se cere.Daca nu-i veti solicita permanent, se va instala plictiseala si ei nu vor mai actiona. in schimb, sarcinile antrenante si frecvente conduc la reusita.
 
Recrutati angajatul potrivit pentru postul potrivit
 
Angajatul potrivit la locul potrivit motiveaza si determina performante ridicate. in mod obisnuit, in practica se intalnesc ori suprasolicitari, ori dimpotriva, o solicitare scazuta, ce duce la irosirea timpului.
 
Fiti atent la principalele semnale: plictiseala si stresul. Discutati cu angajatii despre aceste probleme si cautati impreuna sa gasiti un domeniu potrivit de activitate pentru fiecare.
 
Solicitati performante ridicate
 
Sprijiniti angajatii prin indrumare, instruire sau prin rotatia posturilor. Alegeti masuri care sa determine performante ridicate din partea angajatilor.
 
Creati noi perspective
 
A urca pe o noua treapta profesionala este esential, dar nu este singura perspectiva motivanta. Si pentru angajatul care ramane mult timp pe acelasi post puteti gasi surse de motivare: posibilitatea de a conduce un proiect important, de a calatori in strainatate, de a-i instrui pe noii angajati.
 
Incurajati-i pe angajati sa-si asume responsabilitati
 
Asumarea responsabilitatii apare atunci cand un angajat este pregatit sa incerce ceva nou. Trebuie sa fie pregatit sa suporte in acelasi timp si riscurile. Laudati reusitele acestuia si priviti-i greselile ca pe o sansa de a invata. Initiativa nu trebuie limitata sau impiedicata.
 
Stabiliti obiective
 
Solicitati-va angajatii. Stabiliti impreuna cu ei obiective care pot fi indeplinite si controlate. Nu incercati sa impuneti atingerea unui scop; cu siguranta ii veti demotiva. Discutati planurile si obiectivele, subliniati necesitatea indeplinirii unor sarcini in comun. Astfel, angajatii vor simti ca discutati cu ei la fel ca si cu un partener de afaceri, care-si asuma responsabilitatea pentru ceea ce face.
 
Delegati sarcini
 
Cand delegati o sarcina, specificati exact ce anume asteptati din partea angajatului si fixati termene-limita. Lasati la latitudinea angajatului modul si mijloacele de rezolvare.
 
Acordati recompense
 
Recompensele de genul prime, calatorii, mese festive sunt factori stimulatori, dar pentru scurt timp. Daca este vorba, de exemplu, despre un nou model de calculator, care sa-i ajute in munca de zi cu zi, puteti mentine motivarea angajatilor pe o perioada mai indelungata.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivaremotivarea angajatilorprofilul angajatului

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


10 Reguli de baza pentru cresterea motivarii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Eroare conectare : Eroare selectarea : Access denied for user 'manager_usr'@'185.90.51.10' to database 'manager_clublegislatiamuncii_ro'
Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]