Selectia personalului - Anuntul de recrutare

02 Decembrie 2011
02 Decembrie 2011
profilul angajatuluianunt de recrutare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Dupa ce ati stabilit caracteristicile postului si profilul angajatului dorit, trebuie sa aveti in vedere modul in care puteti sa va faceti cunoscuti persoanelor potrivite.

Scopul unui anunt de recrutare este de a produce un numar cat mai mare de candidati corespunzatori.

Pentru a reusi redactarea unui anunt eficace este necesar sa gasiti raspunsul la urmatoarele intrebari:

1. Cine vreti sa raspunda ofertei dvs. de lucru?
Aveti deja formata imaginea candidatului ideal?

2. Cum veti atrage potentialii candidati?
Furnizati detalii atractive privind localizarea firmei, postul si salariul oferit, perspectivele de promovare si dezvoltare.

3. Cum pot sa afle candidatii de anuntul dvs.?
Alegeti mijlocul prin care veti comunica anuntul de recrutare si redactati-l.

4. De ce ar dori ei sa lucreze pentru dvs.?
Precizati detalii atractive despre firma dvs., politica din domeniul resurselor umane si obiectivele de viitor. Puneti-va intrebarile pe care va asteptati sa si le puna candidatii in legatura cu postul oferit in anunt. Cat de clar raspunde la aceste intrebari anuntul redactat?

Redactarea unui anunt de recrutare de personal seamana intr-un fel cu redactarea unei reclame
Recrutarea si selectia personalului pentru un produs. Textul si imaginea proiectata trebuie sa „vanda“ postul vacant; sa-l prezinte in cea mai buna lumina, oferind in acelasi timp o imagine corecta si credibila.

Eficienta recrutarii sporeste in conditiile in care posturile vacante sunt prezentate cat mai realist candidatilor.

Mesajul transmis influenteaza perceptia candidati lor in legatura cu interesul si sansele de a fi angajati. In formularea mesajului se disting doua practici curente: descrierea nerealista, infrumusetata, si descrierea realista a postului.

In mod traditional, orice organizatie incearca sa „vanda“ cat mai bine un post si de aceea ii confectioneaza o imagine „roz“, in speranta atragerii celor mai performanti candidati.

Aceste incercari de infrumusetare a ofertei unui post pot produce ulterior insatisfactie celor astfel selectati, insatisfactie ce poate conduce, in mod nedorit, la cresterea fluctuatiei de personal.

Descrierea realista a posturilor consta in prezentarea atat a aspectelor pozitive, cat si a celor mai putin placute ale postului. Aceasta abordare urmareste informarea corecta a candidatului si faciliteaza autoselectia.

Autoselectia este procesul prin care candidatii decid asupra interesului si pregatirii pe care le au in raport cu un anumit post.

Anunturile trebuie sa corespunda stilului general al publicatiei in care apar; sa iasa in evidenta, fara a fi stridente. Un anunt eficace atrage atat prin continut, cat si prin format.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]