In ceea ce priveste salariul brut lunar, in domeniile Financiar si Customer Support, acesta incepe de la 3200 de lei pentru un angajat aflat in primul sau an de munca si poate sa ajunga pana la aproximativ 14.000 de lei pentru un Process Manager cu anumite specializari.
Piata romaneasca de servicii de afaceri si outsourcing a cunoscut o dezvoltare semnificativa in ultimii ani. Ea atrage din ce in ce mai multi investitori si datorita calitatii capitalului uman, respectiv abilitatilor tehnice si lingvistice demonstrate de catre romani. Aceste competente sunt uneori recompensate financiar de catre angajatori sub forma unui bonus lunar, utilizarea la locul de munca a unei limbi straine aducand pana la 1300 lei/luna brut, in cazul unor limbi straine mai rare precum daneza, finlandeza, norvegiana sau suedeza.
In acelasi timp, centrele de servicii partajate isi extind sfera si complexitatea proceselor si activitatilor pe care le sustin la nivel regional sau global, ceea ce determina o cerere mare de forta de munca pregatita sa lucreze in aceasta industrie si, in acelasi timp, necesitatea pastrarii a actualilor angajati.
Peste 50% dintre respondenti au declarat ca firma intentioneaza sa creasca numarul de angajati in urmatoarele 12 luni, fie pentru ca isi dezvolta portofoliul de clienti, fie pentru ca diversifica serviciile pe care le ofera clientilor lor actuali.
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Portal Codul Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
"Prin acest studiu, dar si prin programul Master Business Services, pe care il derulam impreuna cu ASE Bucuresti, ABSL sprijina companiile din industria serviciilor de afaceri din Romania in efortul lor de a identifica forta de munca entry-level calificata, de a fi competitivi in procesul de recrutare si de a creste gradul de motivare si retentie a actualilor angajati. ABSL face demersuri constante pentru dezvoltarea prospera a industriei, cu accent pe capitalul uman.
Asa cum a demonstrat-o si acest studiu, sistemul de beneficii se contureaza constant dupa profilul angajatului – care sunt nevoile sale, ce il motiveaza sa faca performanta.", a declarat Cosmin Patlageanu, Presedintele Asociatiei Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din Romania (ABSL).
In topul beneficiilor primite de catre angajatii industriei serviciilor de afaceri din Romania, aflati pe pozitii non-manageriale, se afla posibilitatea de a avea un program flexibil si zile libere suplimentare, in cazul a 74% dintre companiile respondente la studiu, iar pe urmatorul loc, cu 70% dintre companii, posibilitatea de a fi recompensati cu un bonus la salariu. Printre beneficii se numara si asigurarea medicala (59%) si posibilitatea de a lucra de acasa (56%).
Majoritatea angajatilor aflati pe pozitii manageriale sunt recompensati de catre companii cu masina de serviciu ce poate fi utilizata si in scop personal (75%).
La studiu au participat 19 companii care activeaza in domenii diferite din industria serviciilor de afaceri, precum telecomunicatii, tehnologia informatiei, transporturi, servicii comerciale si profesionale, banking, servicii financiare, asigurari.
Salariul mediu brut/net in 2017
Este demn de mentionat ca cele mai mari valori ale castigului salarial mediu nominal net s-au inregistrat in activitati de servicii in tehnologia informatiei inclusiv activitati de servicii informatice, respectiv 6.009 lei, iar cele mai mici in domeniul hoteluri si restaurante (1.418 lei).
Comparativ cu luna iulie a anului precedent, in iulie 2017 castigul salarial mediu nominal net a crescut cu 15,1%...citeste mai multe despre evolutia salariului mediu aici >>>
Sursa: Mediafax