Dupa ce ati stabilit caracteristicile postului si profilul angajatului dorit, trebuie sa aveti in vedere modul in care puteti sa va faceti cunoscuti persoanelor potrivite.
Scopul unui anunt de recrutare este de a produce un numar cat mai mare de candidati corespunzatori.
Pentru a reusi redactarea unui anunt eficace este necesar sa gasiti raspunsul la urmatoarele intrebari:
1. Cine vreti sa raspunda ofertei dvs. de lucru? Aveti deja formata imaginea candidatului ideal?
2. Cum veti atrage potentialii candidati?
Furnizati detalii atractive privind localizarea firmei, postul si salariul oferit, perspectivele de promovare si dezvoltare.
3. Cum pot sa afle candidatii de anuntul dvs.?
Alegeti mijlocul prin care veti comunica anuntul de recrutare si redactati-l.
4. De ce ar dori ei sa lucreze pentru dvs.?
Precizati detalii atractive despre firma dvs., politica din domeniul resurselor umane si obiectivele de viitor. Puneti-va intrebarile pe care va asteptati sa si le puna candidatii in legatura cu postul oferit in anunt. Cat de clar raspunde la aceste intrebari anuntul redactat?
Portal Codul Muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
40 Modele de Regulament Intern
Redactarea unui anunt de recrutare de personal seamana intr-un fel cu redactarea unei reclame pentru un produs. Textul si imaginea proiectata trebuie sa “vanda” postul vacant; sa-l prezinte in cea mai buna lumina, oferind in acelasi timp o imagine corecta si credibila.
Eficienta recrutarii sporeste in conditiile in care posturile vacante sunt prezentate cat mai realist candidatilor.
Mesajul transmis influenteaza perceptia candidatilor in legatura cu interesul si sansele de a fi angajati. In formularea mesajului se disting doua practici curente: descrierea nerealista, infrumusetata, si descrierea realista a postului.
In mod traditional, orice organizatie incearca sa “vanda” cat mai bine un post si de aceea ii confectioneaza o imagine “roz”, in speranta atragerii celor mai performanti candidati.
Aceste incercari de infrumusetare a ofertei unui post pot produce ulterior insatisfactie celor astfel selectati, insatisfactie ce poate conduce, in mod nedorit, la cresterea fluctuatiei de personal.
Descrierea realista a posturilor consta in prezentarea atat a aspectelor pozitive, cat si a celor mai putin placute ale postului. Aceasta abordare urmareste informarea corecta a candidatului si faciliteaza autoselectia.
Autoselectia este procesul prin care candidatii decid asupra interesului si pregatirii pe care le au in raport cu un anumit post.
Prezentare nerealista a postului Prezentare realista a postului
Recompensele postului sunt simple promisiuni Sunt prezentate recompensele reale ale postului Postul devine atractiv In functie de nevoile si interesele fiecarui candidat, postul poate fi atractiv sau nu Multi candidati accepta postul Unii accepta postul, altii il refuza Ulterior ei se confrunta cu un adevarat "soc al realitatii" si se clarifica rapid asupra situatiei de fapt Integrarea in organizatie decurge normal Insatisfactie pe post, intentia de a pleca, demisii Satisfactia angajatilor, vechime in organizatie
Anunturile trebuie sa corespunda stilului general al publicatiei in care apar; sa iasa in evidenta, fara a fi stridente. Un anunt eficace atrage atat prin continut, cat si prin format.