Aduceti-va aminte, lucrati cu oameni si nu cu roboti sau saci de box. Oamenii, cu mici exceptii, adora sa fie intrebati, consultati. Luati fiecare angajat si intrebati-l ce l-ar motiva cel mai mult. Veti fi surprins ca anumiti angajati vor bani, in vreme ce altii isi doresc mai mult iesiri in aer liber sau meciuri de baschet intre colegi!
2. Eliminati factorii de stres!
Angajatii din companie se tem de anumite lucruri, care sunt atat de diverse incat ne-ar trebui doua capitole sa le mentionam. Descoperiti acesti factori distrugatori de atmosfera si eliminati-i pentru ca oamenii sa lucreze in liniste, cu un randament evident imbunatatit.
3. Nu perturbati angajatii!
Semnul de "Atentie, se lucreaza!" trebuie sa fie luat in seama si de catre manageri... Cartile de specialitate sunt pline de povestiri ale angajatilor care se plang de faptul ca, exact atunci cand sunt mai inspirati in ceea ce fac, sunt chemati de catre sef pentru noi "indicatii". Invatati-i pe manageri sa transmita sarcinile de lucru scurt si concis, fara a avea nevoie de reveniri ce, in multe cazuri, pot deveni suparatoare.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
4. Comunicati!
Multi angajati spun ca departamentul HR si managementul firmei nu comunica bine cu ei. Si mai multi manageri spun ca ei comunica foarte bine... Unde este adevarul? Ca de obicei, la mijloc! Un director care ofera prime consistente periodic angajatilor, dar sta de vorba cu ei o data pe an, nu se poate astepta la o stare motivationala extraordinara in companie.
5. Intrebati angajatii de performantele lor!
Daca doriti ca un angajat sa lucreze mai mult si mai bine, trebuie sa-l intrebati despre performantele sale. Manifestati-va interesul pentru munca sa, puneti-i intrebari si veti afla raspunsuri care se vor traduce, in scurt timp, in adevarate surse de profit pentru firma.
6. Explicati foarte clar sistemul de recompense!
Transparenta este cuvantul de ordine. Angajatii nu trebuie sa stie toate secretele firmei, dar este bine sa cunoasca o parte cat mai insemnata din informatiile care ii afecteaza in mod direct. Nu uitati niciodata acest lucru!
Fiti transparent si precizati de fiecare data cand este nevoie care este sistemul de recompense pe care managementul firmei l-a gandit! Fara a realiza acest lucru, puteti da prilej unor "barfe" care numai bine nu fac companiei. Oamenii vorbesc intotdeauna intre ei atunci cand au doar franturi de informatii. De aici si pana la crearea de scenarii abracadabrante despre prime si bonusuri care s-ar fi dat sau nu s-ar fi dat nu mai este decat un mic pas.
7. Inarmati-va cu un carnetel de idei!
Un manager HR care sta de vorba cu oamenii si isi noteaza totul intr-un carnetel este, fara indoiala, un manager interesat de soarta angajatilor si a companiei. Cum sa nu muncesti si mai cu spor? Ei bine, angajatii vor gandi la fel. Notati-va elementele importante si castigati, dintr-un foc, doua elemente importante: o imagine pozitiva si o atmosfera de munca mult mai productiva!