legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati

14 Aprilie 2011
14 Aprilie 2011
comunicareangajatiplanificaredisponibilizaredepartament juridicpreaviz
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
1. Pregatiti si planificati toate aspectele legate de disponibilizare.

- Stabiliti impreuna cu managementul de top criteriile in functie de care se va realiza procesul de disponibilizare si asigurati o implementare uniforma a acestuia la nivelul firmei.

- Cereti suportul departamentului juridic pentru a va asigura de legalitatea criteriilor de selectie a angajatilor care urmeaza sa fie concediati.

- Pregatiti in detaliu toata documentatia legalanecesara unui proces de disponibilizare, avand in vedere urmatoarele aspecte majore:

- notificarea angajatului;

- salariile compensatorii;

- perioada de preaviz;

- servicii de outplacement si consiliere psihologica, precum si alte aspecte relevante pentru firma dvs.

2. Stabiliti cand si unde va avea loc comunicarea deciziei.

-Utilizati comunicarea directa, fata in fata pentru a comunica angajatului decizia de disponibilizare.

- Alegeti o locatie adecvata pentru comunicarea unei astfel de decizii, care sa va permita o comunicare eficienta si privata cu angajatul.

-Planificati urmatoarele intalniri ale angajatului, spre exemplu cumanagerul direct, consilierul psihologic al firmei, expertul de outplacement etc.

3. Elaborati un plan al comunicarii deciziei de disponibilizare.

-Prezentati motivele pentru care a fost adoptata aceasta decizie la nivelul firmei; aratati care este impactul crizei asupra eficientei economice a firmei dvs. si care este starea generala a concurent ei si a sectorului dvs. de activitate.

- Specificati criteriile de disponibilizare si precizati de ce angajatul in cauza corespunde respectivelor criterii.

- Mentionati modalitatile prin care firma il va sustine in acest moment – salarii compensatorii, bonusuri sau beneficii, consiliere vocationala etc.

- Acordati timp angajatului sa interiorizeze vestea si incurajati-l sa adreseze intrebari de clarificare si completare a informatiilor primite.

- Aratati care sunt optiunile si urmatorii pasi pe care angajatul ii poate urma in acest context.

4. Anticipati reactiile angajatilor.

- Abordati constructiv intreg procesul de comunicare a deciziei de disponibilizare, ascultati activ angajatul si incurajati-l sa-si exprime deschis sentimentele, supararea si dezamagirea. Veti sti astfel ce informatii sa-i oferiti pentru a-l ajuta sa treaca mai usor peste moment.


- Atunci cand angajatul devine furios, nu raspundeti reactiv prin defensiva si cearta, ci incercat i sa fiti calm si sa aratati empatie. „Este normal sa fiti furios si suparat, nu este usor pentru nimeni sa treaca printr-o astfel de situatie!“ – asa ii puteti arata ca il intelegeti si puteti obtine mai multe informatii specifice de la angajat. Nu incercati sa controlati reactiile emotionale ale angajatului, acordati-i momente de tacere atunci cand are nevoie de ele.

-Daca angajatul se afla intr-o stare de soc, utilizati momente de tacere si intrebari deschise pentru a-l ajuta sa interiorizeze vestea si sa-si exprime sentimentele.

- Acordati timp angajatului sa inteleaga si sa interiorizeze vestea, nu il suprasolicitati cu prea multe informatii.

- Asigurati-va de faptul ca angajatul a inteles corect informatiile pe care le-ati transmis anterior.

- incurajati angajatul sa apeleze la serviciile de consiliere psihologica si vocationala oferite de catre firma.

- Daca angajatul se blocheaza intr-o stare de refuzsi neacceptare a deciziei, asigurati-va de corecta intelegere a informatiilor de catre angajat.

- Daca este cazul, repetati si/sau reformulati informatiile anterioare pentru a va asigura de faptul ca angajatul le-a interiorizat corect.

- Aveti rabdare si oferiti informatiile in pasi mici, nu grabiti procesul emotional prin care trece angajatul.

5. Pregatiti-va emotional.

-Asigurati-va suficient timp sa planificati in detaliu etapele legate de comunicarea deciziilor de concediere.

- Fiti pregatit pentru reactiile angajatului.

- Dati dovada de autocunoastere si autocontrol emotional si comportamental.

- Pregatiti-va sa comunicati asertiv si constructiv si identificati posibilele situatii care va pot determina sa comunicati reactiv, agresiv sau defensiv.
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]