Presedintele CNAS, Adrian Gheorghe, a sustinut la finalul lunii aprilie o conferinta de presa in cadrul careia a comunicat actiunile prioritare ale CNAS, in perioada 2021-2022, necesare pentru constructia unui sistem de sanatate performant si rezilient.
Cu aceasta ocazie, a fost publicat raportul de activitate al CNAS pentru anul 2020, care include de aceasta data, pe langa informatii privind modul in care a fost cheltuit Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) anul trecut, si informatii privind destinatia fondurilor rambursate, respectiv volumul de servicii medicale defalcat atat pe tipuri de servicii cat si pe judete.
„Este evident ca pandemia Covid-19 va continua sa puna presiune pe resursele umane, financiare, legale si materiale ale sistemului de sanatate. Aceasta suprasolicitare ofera nu doar sansa, ci si obligatia unei reajustari structurale, dar si realiste, a mecanismelor de finantare a sanatatii in Romania, pentru a materializa aspiratia colectiva catre un sistem de sanatate performant si rezilient”, a declarat presedintele CNAS, potrivit comunicatului emis de institutie.
Totodata, presedintele CNAS a aratat necesitatea elaborarii unui nou model de Contract-cadru care sa rezulte in urma colaborarii dintre CNAS, Ministerul Sanatatii si reprezentanti ai organizatiilor profesionale medicale, ai pacientilor, ai furnizorilor de servicii si ai industriei farmaceutice. “Acest nou model de Contract-cadru trebuie sa puna in centru definirea, masurarea si rasplatirea performantei, atat in promovarea sanatatii cat si in tratarea bolii. Consultarile pe acest proiect vor demara in luna iulie 2021, cu termen-tinta noiembrie 2021”, se arata in acelasi comunicat, cu precizarea ca obiectivul este intrarea in vigoare, incepand cu data de 1 iulie 2021, a noului Contract-cadru pentru perioada 2021-2022 si a normelor de aplicare ale acestuia. Cele doua proiecte de acte normative se afla in prezent in dezbatere publica.
„Propunerile din aceste proiecte de acte normative au ca principal scop cresterea ponderii serviciilor medicale de preventie si reprezinta primii pasi in demararea procesului de inversare a piramidei serviciilor de asistenta medicala, prin cresterea ponderii serviciilor acordate in medicina primara si in ambulatoriul de specialitate si reducerea internarilor nejustificate pentru cazurile medicale care ar putea fi tratate in conditii de siguranta si in ambulatoriu sau de catre medicii de familie”, a mai declarat Adrian Gheorghe, presedintele CNAS.
In data de 6 mai 2021, va fi organizata proba scrisa a concursului pentru ocuparea posturilor de director general al caselor de asigurari de sanatate judetene si CAS AOPSNAJ. Presedintele CNAS a subliniat importanta unui management performant la nivelul caselor de asigurari de sanatate din subordinea CNAS pentru gestionarea eficienta a fondurilor repartizate si aplicarea corecta si unitara a masurilor reglementate la nivel national, ca principale modalitati prin care se poate asigura un acces mai bun al pacientilor la serviciile acordate in sistemul asigurarilor sociale de sanatate.
„Am schimbat total filozofia de recrutare a managerilor de CAS. Este un concurs organizat in mod transparent, obiectiv, fara discriminare pe criterii politice sau de orice alta natura, un concurs in care vor promova acei candidati cu cele mai bune abilitati de planificare, organizare, coordonare si control. Dupa finalizarea concursului din data de 6 mai vom organiza un nou concurs pentru posturile de director general care nu s-au ocupat in urma rezultatelor obtinute de candidati sau pentru care nu au existat candidati inscrisi in prima etapa”, a adaugat Adrian Gheorghe.
Potrivit comunicatului, presedintele CNAS a vorbit si despre masurile necesare pentru consolidarea unui parteneriat corect atat cu pacientii, cat si cu furnizorii de servicii medicale. In acest sens, Adrian Gheorghe a anuntat ca, in scurt timp, CNAS va implementa o aplicatie prin intermediul careia pacientii pot semnala situatiile in care, la solicitarea furnizarii de servicii medicale, nu le sunt respectate drepturile.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<