Regulamentul intern. Ce modificari se fac daca nu se mai acorda decontarea transportului?

regulament interntelemuncadecontare transportcontract colectiv munca
Regulamentul intern. Ce modificari se fac daca nu se mai acorda decontarea transportului?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
„S-a decontat transportul salariatilor pe o perioada de timp, iar acest lucru era specificat in regulamentul intern. Se modifica RI cand aceste decontari nu se mai acorda? De asemenea, se specifica in RI faptul ca s-au intocmit acte aditionale privind telemunca?”
 
 
Raspunsul specialistului:
 
Potrivit dispozitiilor art. 242 din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
 
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.
 
Prin urmare, se observa ca  drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor este unul dintre aspectele mentionate expres de legiuitor care fac obiectul Regulamentului Intern. In situatia intervenirii oricaror modificari in cuprinsul acestuia, prin adaugarea sau eliminarea anumitor drepturi, apreciem ca si Regulamentul Intern trebuie revizuit in consecinta.
 
Asadar, in situatia in care dreptul la decontarea cheltuielilor de transport era stipulat in Regulamentul Intern, apreciem ca in situatia incetarii acordarii acestuia, dispozitiile RI trebuie modificate in mod corespunzator.
 
Totodata, atragem atentia asupra faptului ca astfel de drepturi sunt, de regula, prevazute si in contractul individual de munca al salariatului, situatie in care simpla eliminare a acestuia din cuprinsul Regulamentului intern, apreciem ca nu absolva angajatorul de indeplinirea obligatiei asumate in sensul acordarii acestuia.
 
In plus, avand in vedere ca munca la domiciliu si telemunca vin cu obligatii si drepturi specifice in sarcina partilor, salariat/angajator, apreciem ca posibilitatea desfasurarii activitatii in acest mod la nivelul unitatii angajatoare si conditiile in care se realizeaza trebuie sa faca obiectul Regulamentului Intern (a se vedea art. 4 din Legea nr. 81/2018, cu modificarile si completarile ulterioare) si, in mod automat, obiectul contractului individual de munca sau incheierii unui act aditional (pentru CIM aflate in derulare).
 
Subliniem ca orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa procedurilor de informare prevazute la art. 243 din Codul muncii.
 
Dupa cum se cunoaste, Regulamentul intern este actul prin care angajatorul stabileste regulile de desfasurare a activitatii in unitatea respectiva, intocmirea acestuia fiind atributul exclusiv al angajatorului.
 
Sindicatul sau reprezentantii salariatilor sunt doar consultati cu privire la acest document. Dar, in lipsa acestei consultari exista posibilitatea ca orice salariat, ori sindicatul in numele membrilor lui, sa uzeze de dispozitiile art. 245 C.m. si sa sesizeze angajatorul, apoi instanta judecatoreasca competenta, invocand nelegalitatea acelui regulament.
 
Dupa adoptarea lui, regulamentul urmeaza sa fie adus la cunostinta salariatilor pentru ca numai astfel poate fi cunoscut si deci respectat; el isi produce efecte de la data incunostintarii mentionate.
 
Obligatia de informare a salariatilor de catre angajator este imperativa. Modul de informare este stabilit prin contractul colectiv de munca sau prin continutul regulamentului. Oricum, afisarea este un mod simplu si operativ de aducere a lui la cunostinta salariatilor. In lipsa neindeplinirii obligatiei mentionate, acel regulament va deveni inaplicabil. Daca s-a utilizat un tabel cu semnaturi – mijloc de aducere directa la cunostinta salariatilor – lipsa semnaturii unuia dintre lucratori, va determina, de asemenea, inaplicabilitatea regulamentului fata de acestia.
 
Pe cale de consecinta, apreciem ca orice modificare a unor drepturi sau obligatii ce incumba celor doua parti, salariat si angajator, trebuie in mod absolut sa fie prevazute si detaliate sau, dupa caz, eliminate, in/din cuprinsul acestuia.
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament interntelemuncadecontare transportcontract colectiv munca

Data aparitiei: 01 Iulie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Regulamentul intern. Ce modificari se fac daca nu se mai acorda decontarea transportului? Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]