Controlul activitatii telesalariatului si avantajele angajatorilor care aplica telemunca

Ioana Pavel
Ioana Pavel
01 Octombrie 2020
01 Octombrie 2020
Ioana Pavel
Ioana Pavel
ghid telemuncatelesalariatiavantaje angajatori telemuncastudii de caz telemuncalegislatie telemunca
Controlul activitatii telesalariatului si avantajele angajatorilor care aplica telemunca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Daca dreptul angajatorului de control este mai limitat decat in cazul contractului de munca tipic, cu prestarea muncii la sediul acestuia, raspunderea angajatorului in privinta sanatatii si securitatii in munca a salariatului nu este cu nimic restransa. Ne putem chiar intreba daca un astfel de control este cu adevarateficient, si daca angajatorul poate in mod efectiv sa se asigure, prin mijloacele pe care legea i le pune ladispozitie si cu respectarea dreptului la viata privata a lucratorului, ca normele de sanatate si securitate in munca sunt respectate si ca durata normala a timpului de munca este respectata.
 
In afara angajatorului, exista si alte entitati care exercita dreptul de control. Astfel, pentru aplicareasi verificarea conditiilor de munca ale telesalariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale la nivelde unitate ori reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii de telemunca,in conditiile stipulate in contractul colectiv de munca sau contractul individual de munca ori regulamentul intern, dupa caz. Accesul la locul de munca indicat de salariat nu presupune si accesul in computerul utilizat de acesta, al carui continut ramane supus confidentialitatii impuse de angajator.
 
Pentru verificarea aplicarii si respectarii cerintelor legale din domeniul securitatii si sanatatii inmunca si al relatiilor de munca, reprezentantii autoritatilor competente au acces la locurile de desfasurare a activitatii de telemunca, in conditiile stipulate in Legea nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii.
 
In cazul in care locul de desfasurare a activitatii telesalariatului este la domiciliul acestuia, acest acces seacorda doar in urma notificarii in avans a telesalariatului si sub rezerva consimtamantului acestuia. in cazul in care salariatul isi desfasoara activitatea de telemunca in spatii private (apartinandu-i chiar lui sau unuitert), accesul inspectorului de munca se poate realiza numai cu acordul proprietarului.
 
 
 
 
 
Optiunile angajatorilor
 
De ce telemunca?
 
– Pentru ca schimbarile din piata muncii au redus nevoia de mobilitate fizica.
 
– Pentru ca incurajarea angajatilor sa inlocuiasca deplasarea fizica cu utilizarea tehnologiei informatiei si a co municatiilor poate produce efecte economicebenefice si contribui la un mediu inconjurator mai curat.
 
– Pentru ca angajatii nu trebuie sa se mai deplaseze zilnic pentru a lucra eficient.
 
Avantajele angajatorilor
 
De ce sa alegi telemunca daca esti angajator? Iata cateva avantaje pe care ti le poate aduce aceasta forma de organizare a muncii:
 
– poti reduce costurile cu inchirierea spatiilor de lucru;
– poti reduce costurile cu utilitatile;
– poti reduce costurile cu consumul de carburant, abonamente de transport in comumn, parcul autoal organizatiei;
– poti angaja persoane cu dizabilitati mult mai usor decat daca acestea si-ar fi desfasurat activitateala sediul companiei;
– beneficiezi de o forta de munca mai stabila, motivata de flexibilitatea programului;
– telemunca poate determina o mai buna asumare a responsabilitatilor de catre salariati, fiind direct responsabili de rezultatul muncii;
 
– telemunca reduce rata absenteismului si fluctuatia fortei de munca;
 
– sentimentul de confort pe care il au telesalariatii poate duce la cresterea productivitatii in munca.Un studiu realizat pe 242 de angajati ai unei agentii de turism din China a demonstrat ca rezultatelecelor care munceau de acasa au crescut cu peste 13,5% fata de rezultatele angajatilor a carormunca se desfasura in continuare la birou.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]