Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

La ce sunt atenti recrutorii cand nu privesc in CV?

recrutare si selectierecrutareselectieangajati cu boli profesionaleprocesul de recrutare
Recrutarea poate parea o sarcina deosebit de simpla la o prima parere. Trebuie sa identifici un candidat cat mai potrivit pentru cerintele managerilor de linie sau directorilor. Pana aici totul este simplu.


Insa procesul de recrutare este unul deosebit de complex si sunt numeroase situatii in care acesta nu se finalizeaza cu rezultatele dorite. La mijloc sunt factori numerosi. Ii invatam in timpul studiilor de specialitate si apoi ii cizelam in anii de recrutare si selectie. Experienta ne invata ca oamenii nu sunt intotdeauna asa cum par si nici asa cum ii vedem prin prisma diplomelor adunate in cadrul unui CV.

In materialul prezent voi enumera doar 3 dintre cele mai importante aspecte pe care le cautam la orice candidat, lasand putin deoparte CV-ul sau:

- Abilitatile sunt cheia principala catre care ne concentram atentia. Stabiliti care sunt abilitatile candidatului, cu precizarea ca nu trebuie nicio secunda sa faceti confuzie intre competente (invatate) si abilitati (innascute).

Abilitatile reprezinta certitudini, plusuri pe care nimeni nu le poate contesta, oricare ar fi contextul, locul de munca, industria in care se afla organizatia pentru care candidatul lucreaza. Abilitatile reprezinta punctele forte pe care ori le are, ori nu le are si atunci foarte greu le poate consolida in timpul vietii, cu eforturi mari.

Exemplu: oameni facuti sa lucreze cu cifre si calcule, angajati cu abilitati innascute de comunicare.

- Caracterul, asa cum a fost construit si consolidat pana acum. Caracterul unui om il poti citi in doar cateva minute de conversatie. Daca aveti un interviu semi-structurat (o parte care se pliaza pe o structura si o parte libera), a doua parte va poate spune tot ce vreti sa stiti despre caracterul candidatului pe care aveti de gand sa il angajati.

Un caracter negativ poate face mult rau in cadrul unui departament si chiar cu implicatii majore la nivelul intregii organizatii. Cultura organizationala este compusa din caracterul fiecarui angajat de la cel mai marunt si pana la cel mai puternic, si nu neaparat ca nivel ierarhic. Exista angajati pe entry-level care pot influenta echipa mult mai mult decat o face un superior dintr-o alta echipa de lucru. Asa ca bazati-va pe gandul ca acolo unde nu lasati mere putrede in echipa, sansele de succes vor fi maxime.

In mod real, sunt numeroase situatii in care concedierile survin nu din cauze precum: inaptitudine, necorespundere profesionala sau sanctiuni disciplinare, ci din cauza ca angajatul are un caracter total diferit de ce are nevoie compania.

Caractere negative, toxice: angajati care barfesc, angajati negativisti, angajati ce refuza sa lucreze in echipa si sa impartaseasca din know-how-ul lor, angajati care pun "piedici" celorlalti colegi, angajati care dezbina echipa si nu numai.


- Gradul de motivare reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte pentru orice recrutor.

Avem nevoie de angajati motivati sa isi realizeze activitatea profesionala in mod exceptional. Avem nevoie de angajati care isi pot descoperi si cataliza motivatia din interior, de unde vine in mod autentic.

Motivatia pe care angajatorul o intretine este intotdeauna doar pe termen determinat si trebuie intotdeauna realimentata. Evident ca nu este niciodata la fel de puternica precum motivatia interioara, acel motor intern care te determina sa dai tot ce ai mai bun in tine, cel mai inalt nivel de calitate al activitatii tale profesionale.

Acestea sunt doar 3 aspecte esentiale pe care le cautam in candidatii nostri, oricare ar fi jobul pentru care ii recrutam, oricare ar fi industria in care vor activa. Vrem sa le vedem abilitatile, vrem sa vedem ce caracter au, cat de motivati sunt. Doar asa vom avea un preview lamuritor asupra omului cu care vom lucra ani de zile.

Sa aveti succes in recrutare!



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
recrutare si selectierecrutareselectieangajati cu boli profesionaleprocesul de recrutare

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 20 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


La ce sunt atenti recrutorii cand nu privesc in CV? Nota: 4.5 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pot Ieşi La Pensie Anticipat?Intrebare: Buna ziua! Mă numesc Ario Romeo Teodor, născut pe 10.01.1962 şi lucrez din 01.01.1978 neintrerupt pnă la data actuală 08.05.2018. Spuneţi-mi vă rog, cnd m-aş putea pensiona anticipat (partial) si care ar fi procentul de diminuare? Vă mulţumesc.
 

Raspuns: Puteti opta pentru pensie anticipata partiala sau anticipata numai dupa ce impliniti varsta de 60 de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]