Procesul de recrutare: 8 din 10 companii au dificultati in a gasi candidati valorosi

proces recrutare 2017criza fortei de munca 2017recrutare angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Nu mai este un secret pentru nimeni ca pe piata muncii din Romania este o adevarata criza a fortei de munca, nu putini fiind angajatorii care au dificultati in a gasi candidatii potriviti joburilor pe care le ofera.

Mai bine de 86% dintre angajatorii romani participanti la cel mai recent studiu desfasurat de eJobs, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza.

Competitivitatea ridicata din piata muncii este unul dintre principalele motive, insa 2 companii din 10 considera ca accesul la candidati specializati este ingreunat si de lipsa brandului puternic de angajator al acestora.

Pentru fiecare pozitie deschisa, 58% dintre companiile participante la sondaj sustin ca au mai putin de 50 de aplicanti, in timp ce 26% primesc intre 50 si 100 de CV-uri. Doar 7% dintre companii au pana la 200 de candidati pentru o pozitie deschisa, iar 9% au peste 250 de candidati, acestea fiind majoritatea companii mari si foarte mari. Cu toate acestea, si oferta de candidati din piata, in ansamblu, a scazut in ultimii cativa ani, observa 77% dintre companiile respondente, in timp ce 5% considera ca a stagnat sau, respectiv, ca a crescut usor.

Recrutarea - un proces mai dificil ca niciodata

Ca urmare, procesele de recrutare au devenit prea lungi, sustin 47% dintre companii, si in acelasi timp mai dificile fata de acum 2 ani (42%). Timpul de recrutare pentru pozitiile deschise este cuprins, pentru aproape jumatate dintre respondenti, intre 30 si 60 de zile, iar 14% spun ca reusesc sa angajeze dupa 90 de zile sau chiar mai mult. O treime dintre companii, in special dintre cele mici si mijlocii, declara ca procesul de recrutare nu depaseste 30 de zile, si numai 5% ocupa o pozitie in mai putin de doua saptamani.

Atunci cand incep procesul de recrutare pentru o noua pozitie, companiile mizeaza in principal pe platformele de recrutare online cum este eJobs (93%), pe recomandarile venite din cadrul echipei existente (67%), pe retelele de socializare (40%), dar si pe aplicarile directe, pe site-ul companiei (26%). Cu toate acestea, pentru a gasi candidati valorosi, companiile au inceput sa diversifice tot mai mult metodele de atragere a acestora. Jumatate dintre companiile participante la sondajul eJobs cauta potentiali angajati in alte orase decat cel in care recruteaza, iar 49% cauta candidati si in domenii de activitate conexe jobului deschis. In acelasi timp, aproximativ un sfert spun ca ofera un salariu mai ridicat decat nivelul pietei, iar 9% investesc in programe prin care sa-si dezvolte si consolideze un brand atractiv de angajator.


Cel mai greu de recrutat sunt candidatii pentru pozitii precum cele de muncitori calificati (37%), specialisti IT (26%) sau specialisti in vanzari (26%). Managerii, contabilii sau specialistii in finante-banci sunt, pe de alta parte, categoriile care pun cele mai mici probleme recrutorilor.

In procesul de recrutare a unui nou angajat, angajatorii plaseaza abilitatile profesionale (60%) in topul celor mai convingatoare aspecte atunci cand evalueaza un candidat, urmate de pasiunea pentru domeniu (44%) si nivelul de implicare in activitatea de zi cu zi (40%). In coada clasamentului aspectelor pe care le considera cele mai convingatoare la un candidat, se regasesc criterii precum studiile si cursurile de specialitate urmate, companiile pentru care candidatii au lucrat anterior sau planurile profesionale.

La randul lor, si candidatii considera ca abilitatile lor profesionale reprezinta cel mai mare atu (58%), urmate de experienta acumulata in campul muncii (54%) si de nivelul de implicare in activitatea de zi cu zi (52%). In corelatie cu opiniile recrutorilor, si candidatii cred ca sunt mai putin importante aspecte precum pozitiile ocupate anterior, planurile profesionale si companiile in care au lucrat anterior.

Desi angajatorii se plang de lipsa candidatilor, 89% dintre acestia din urma sunt interesati de noi oportunitati de cariera, potrivit sondajului eJobs. Cei mai multi dintre acestia au intre 19 si 45 de ani si lucreaza, in prezent, fie in companii foarte mici, cu cel mult 10 angajati, fie in companii aflate la polul opus, cu peste 1.000 de angajati. 61% dintre acestia ar fi interesati sa schimbe atat compania pentru care lucreaza, cat si jobul, 24% ar fi interesati doar de o schimbare a angajatorului, continuand sa lucreze pe o pozitie similara celei ocupate in prezent, iar 8% doar jobul curent, fiind deschisi de o evolutie pe orizontala in cadrul angajatorului lor actual.
 
Motivele care ii determina pe respondentii la sondajul eJobs sa isi doreasca un nou loc de munca sunt pachetul salarial actual (60%), lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala (48%) si lipsa motivatiei (43%). Salariul nu este insa intotdeauna un criteriu eliminatoriu cand vine vorba de alegerea unui nou job. Astfel, jumatate dintre respondenti nu si-ar schimba o cariera care le place si ii face fericiti doar pentru bani. 19% ar pune in plan secundar pasiunea pentru jobul actual doar daca li s-ar oferi o dublare a salariului actual, iar 14% ar pleca pentru o marire de 50-80%.


Studiul eJobs a fost realizat in perioada august - septembrie 2017 pe un esantion format din 180 companii, dintre care 60% au sub 100 de angajati, iar 28% intre 100 si 500 de angajati. La sondaj au participat, totodata, 1.794 de respondenti candidati, dintre care 62% femei si 38% barbati, majoritatea (83%) cu varsta intre 26 si 55 de ani, si fara functii de conducere (63%).


Sursa: eJobs
 


de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proces recrutare 2017criza fortei de munca 2017recrutare angajati

Data aparitiei: 17 Octombrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Procesul de recrutare: 8 din 10 companii au dificultati in a gasi candidati valorosi Nota: 4 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]