Perfectionarea managementului firmei acopera si perfectionarea managementului resurselor umane, care gestioneaza doar o parte din func tiu nile firmei.
Cheltuielile efectuate cu serviciile de consultanta pot viza urmatoarele aspecte:
- imbunatatirea functiunii de asigurare a resurselor umane (planificare, recrutare, selectie si integrare);
- imbunatatirea functiunii de dezvoltare a resurselor umane (formare si perfectionare, administrarea carierelor profesionale, dezvoltarea organizationala);
- imbunatatirea functiunii de motivare a re surselor umane (evaluarea performantelor, recompensarea angajatilor, analiza, proiectarea si reproiectarea posturilor);
- imbunatatirea functiunii de mentinere a resurselor umane (disciplina, securitate, sanatate in munca,
consilierea angajatilor si managementul stresului).
Prin caracterul deductibil al cheltuielilor efectuate cu contributiile catre camerele de comert si industrie, organizatiile sindicale si organizatiile patronale, Codul fiscal ofera o serie de oportunitati in obtinerea unor servicii necesare in gestionarea resurselor umane.
40 Modele de Regulament Intern
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Organizatiile sindicale, organizatiile patronale, camerele de comert si industrie sunt organizatii constituite in scopul promovarii si apararii diferitelor interese profesionale, economice sau sociale ale membrilor sai.
Iata care sunt avantajele afilierii la camerele de comert si industrie sau la organizatiile patronale:
* Daca firma dvs. este afiliata la camere de comert si industrie sau la organizatii patronale, puteti sa deduceti urmatoarele cheltuieli efectuate in acest context (conform art. 21 alin. (2) lit. m) din Codul fiscal):
- taxele de inscriere;
- cotizatiile;
- contributiile datorate.
* In schimbul acestor taxe si contributii puteti beneficia de servicii profesionale la costuri mult mai scazute sau chiar gratuite, cum ar fi:
- servicii de recrutare a personalului;
- servicii de formare si perfectionare;
- servicii de training in vederea imbunatatirii performantelor managementului.
Nu este stabilita o limita de deductibilitate a contributiilor platite catre camerele de comert si industrie sau catre organizatiile patronale.
Iata si un exemplu de beneficiu pe care il poate avea firma dvs. prin afilierea la o organizatie patronala:
Organizatiile patronale au avantajul de a aduna nevoile specifice ale diverselor firme dintr-un domeniu si de a oferi servicii la fel de eficiente, dar la costuri mult mai reduse. Astfel, se creeaza centre de formare la nivel de ramura de activitate, la care puteti apela pentru diferite programe de pregatire profesionala, in conformitate cu o programa adaptata nevoilor specifice firmei dvs.
Si in cazul in care firma dvs. este membru al unei asociatii profesionale, alta decat o camera de comert, o organizatie patronala sau o asociatie la care taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile sunt obligatorii prin lege, cotizatia anuala este deductibila, in anumite limite.
Pentru a fi deductibila, cotizatia anuala platita de firma dvs. catre o asociatie profesionala (alta decat o camera de comert, o organizatie patronala sau o asociatie la care taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile sunt obligatorii prin lege) trebuie sa fie:
- mai mica decat echivalentul in lei a 4.000 euro anual (art. 21 alin. (4) lit. s) din Codul fiscal actualizat);
- platita unei organizatii a carei activitate are legatura cu activitatea principala desfasurata de firma dvs.
In schimbul acestei cotizatii, firma dvs. poate beneficia de servicii gratuite sau la cost redus fata de firmele concurente.
Daca firma dvs. activeaza in sectorul de carne si exista o asociatie a comerciantilor din industria carnii care organizeaza, pentru membrii asociatiei, conferinte pe aceasta tema, atunci, in schimbul cotizatiei anuale de 1.000 euro deductibila, ca membru, firma dvs. ar putea participa la aceste evenimente in mod gratuit.