Resurse umane: Cum recrutati personal in prezent?

27 August 2005
27 August 2005
resurse umanemanagementul resurselor umanerecrutare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raspundeti intrebarilor de mai jos pentru a putea caracteriza corect practicile actuale de recrutare a personalului din organizatia dvs.

1. Ce fel de persoane angajati?

Exista o tendinta a managerilor de a angaja doar acele persoane care nu pun in pericol autoritatea si influenta conducerii. Astfel, sunt preferati angajatii care pot fi condusi (manevrati) usor. Cu alte cuvinte, un manager de nota 10 va angaja personal de nota 9, iar unul de 8 va angaja doar pe cei de cel mult 7. Daca veti continua sa selectati angajati "mai mici" ca dvs., veti sfarsi prin a avea o firma de "pitici". In schimb, daca angajati persoane mai bune chiar decat dvs., veti reusi sa aveti o firma de "uriasi".

2. V-ati imaginat portretul ideal al unui angajat al organizatiei dvs.?

Inainte de a porni la formarea personalului firmei este nevoie sa formulati cateva standarde care sa defineasca o cultura organizationala specifica. Existenta acesteia ofera cateva caracteristici distincte unei firme: cat de mult se lucreaza, care este atmosfera de lucru, care sunt normele de comportament, cum se desfasoara relatiile de munca etc. Toate acestea permit schitarea in linii mari a portretului unui angajat al organizatiei. Fiecare candidat va fi evaluat in functie de compatibilitatea cu aceste cerinte si valori ale firmei.

3. Ati descoperit care sunt secretele organizatiilor concurente in domeniul recrutarii personalului?

4. Ati avut situatii in care angajati de-ai dvs. au migrat spre firme concurente?

Incercati sa aflati ce intreprind alte organizatii pentru a atrage candidatii.

5. S-au auzit voci care sa afirme ca procedura de selectie in organizatia dvs. este greoaie?

Revedeti procedura de selectie; stabiliti etapele si obiectivele ei precise.

6. Sunteti consecvent in respectarea procedurilor de selectie?

Rezistati tentatiei de a renunta la reguli precise in ocuparea unui post vacant?

Click aici pentru mai multe detalii privind recrutarea.


7. V-ati confruntat cu acuze privind lipsa de transparenta si obiectivitate a selectiei de personal?

Nu uitati ca astfel de zvonuri pot indeparta candidatii performanti.

8. Cat de mult va costa angajarea unei persoane?

Este util sa intocmiti un asemenea calcul (pentru tipuri de posturi din organizatie), incluzand toate cheltuielile necesare aducerii in firma a unui angajat care corespunde cerintelor unui post. Analizati diferite variante de recrutare si costurile aferente fiecareia. Inainte de orice selectie de personal, stabiliti un buget precis si respectati-l.

9. Revedeti de fiecare data procesul de selectie desfasurat si extrageti concluzii utile pentru urmatoarea actiune de acest tip?

10. Realizati periodic o descriere a posturilor (inclusiv a celor vacante)?

Descrierea posturilor va ofera informatii decisive legate de acel post si serveste ca punct de plecare si reper al selectiei.

11. Cat de multe persoane sunt implicate in procesul de recrutare si selectie de personal?

In recrutarea si selectia personalului se pot implica departamentul de resurse umane, departamentul in care urmeaza sa se faca angajarea, managerul firmei, precum si alte compartimente. Stabiliti echipa care va opera procedura de selectie in functie de marimea firmei dvs. si de importanta postului pentru care se face recrutarea.

Membrii acestei echipe trebuie sa cunoasca modalitatile de sustinere a unui interviu, sa poata "citi" un CV si sa aiba abilitatea de a negocia conditiile angajarii.

12. Ati analizat sursele de recrutare de care dispuneti?

Investigati care dintre ele se dovedeste a fi mai "prolifica" in a va oferi angajati de nadejde. Concentrati-va asupra acestora, prin mesajul transmis in anuntul de recrutare.

13. Cat de bine va "vindeti" posturile? Stiti sa scoateti in evidenta avantajele pe care le ofera posturile firmei (conditii de munca, statut, salarii)?

Daca ofertele dvs. sunt respinse deseori, mai "lucrati" la impresia pe care o creati candidatilor, precum si la imaginea pe care o are firma in exterior.

14. Ati ratat angajarea unor persoane deosebite?

Este util sa va ghidati dupa principiul "oricand este nevoie de un angajat deosebit in plus" si sa nu refuzati un candidat de exceptie doar pentru ca, momentan, nu sunt posturi disponibile.

Click aici pentru mai multe detalii privind recrutarea.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]