Amintesc, fara a se dori o lista exhaustiva, cateva dintre beneficiile pe care gradul de fericire al angajatilor le produce pentru orice fel de companie, indiferent de industria in cadrul careia se dezvolta:
1. Creste gradul de productivitate, eficienta, performanta.
2. Creste gradul de retentie a angajatilor.
3. Scad costurile cu recrutarea si selectia de noi angajati, precum si costurile cu formarea profesionala. Un om nou vine la pachet cu noi cerinte de formare profesionala. Gradul de fluctuatie de personal antreneaza, evident si implicit, noi costuri cu aceste aspecte expuse mai sus si nu numai.
4. Creste calitatea culturii organizationale. O companie in care gradul de retentie este ridicat, se bucura de numeroase efecte pozitive pe toate nivelele, de la modul in care departamentele colaboreaza si pana la calitatea rezultatelor finale, de la nivelul de formare profesionala si pana la viteza de adaptare la noi directii de dezvoltare a afacerii.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Legis Plus Legislatia Muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
5. Creste gradul calitatii lucrului in echipa. Oamenii colaboreaza mai usor si mai eficient atunci cand sunt fericiti. Asta se traduce in viteza de executie.
6. Creste gradul de employee engagement. Profesionistii sunt mult mai implicati in activitatile lor profesionale si ofera nivel superior de calitate in activitatea lor.
7. Creste gradul de dezvoltare profesionala la nivelul tuturor angajatilor, nu doar a celor de pe posturi de conducere. Un profesionist fericit va cauta in mod constant sa isi asigure progresul profesional.
Mai sus am redat doar 7 dintre cele mai importante beneficii pentru o companie care isi tine angajatii fericiti.
Nu am stabilit ce este un profesionist fericit... Este angajatul care vine la slujba cu zambetul pe buze, cu o agenda plina de obiective pe care doreste sa le atinga si de care este total sigur ca ajuta compania si il ajuta si pe el insusi in acelasi timp.
Profesionistul fericit stie ca se afla pe postul perfect pentru pregatirea lui si stie ca merge in directia optima. Stie ca sarcinile care ii sunt atribuite il vor ajuta ca in viitor sa obtina un post si mai bun, remuneratie salariala superioara si multe alte satisfactii de ordin financiar si/sau non-financiar.
In mare si in principiu, aici incep profesionistii sa isi gaseasca fericirea la locul de munca, intr-un cumul de factori esentiali:
- utilitatea pregatirii lor profesionale anterioare
- utilitatea competentelor si abilitatilor pe care le castiga in activitatea lor zilnica
- siguranta ca actiunile de azi ii ajuta sa isi contureze un viitor superb
- certitudinea ca rolul lor in organizatie este unul insemnat
- viziunea unui viitor plin de oportunitati de dezvoltare personala si profesionala
- existenta unui mediu placut, conditii de lucru optime, colectiv bun
- recunoasterea meritelor si a progresului efectuat
- remuneratia corecta si impulsionanta
- existenta provocarilor profesionale
- autonomia in activitatea profesionala
...si nu numai. Lista nu se termina aici. Sa tii un profesionist fericit nu a fost si nu va fi niciodata simplu. Doar un superior extrem de superficial poate considera floare la ureche mentinerea unui colectiv de profesionisti fericiti. Banii nu fac totul. Banii sunt doar inceputul. Continuarea este examenul dificil pe care majoritatea managerilor il trec taras grapis, daca nu il pica in mod catastrofal.
Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!
Maria Nicutar