- repartizeaza salariatii din subordine numai la activitatile pentru care acestia poseda pregatirea corespunzatoare si numai dupa instruirea tehnica si de protectia muncii;
- interzice desfasurarea oricarei sarcini de munca de catre salariatii aflati intr-o stare psihofiziologica necorespunzatoare;
- ia masuri pentru asigurarea igienei, ordinii si curateniei la locul de munca si mentine permanent libere caile de acces si/sau circulatie din incinta societatii;
- lurmareste pe toata durata timpului de lucru mentinerea in stare corespunzatoare a cailor de acces si evacuare si a iluminatului;
- opreste imediat procesul de munca in cazul aparitiei unor pericole iminente de accidentare sau in cazul producerii unor avarii;
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Medicina muncii un aliat al angajatorului
- in cazul producerii unui accident de munca:
- ia masuri de acordare a primului-ajutor;
- informeaza conducerea societatii, corect si complet, asupra celor intamplate;
- contacteaza cu promptitudine personalul din serviciile abilitate;
- verifica existenta semnalizarii de securitate si/sau sanatate la locurile de munca, in conformitate cu Cerintele minime generale din 26 iulie 2006, pentru semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca;
- interzice folosirea de improvizatii la utilizarea echipamentelor tehnice, indiferent de natura lor;
- ia masuri pentru mentinerea in stare de curatenie a zonelor din jurul echipamentelor tehnice;
- ia orice masuri, in cadrul activitatii sale la locul de munca, pentru prevenirea accidentelor si imbolnavirilor profesionale;
- identifica corect si rapid echipamentul de protectie din dotare;
- respecta normele si instructiunile proprii de SSM si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine, pentru conformitate cu specificul fiecarui loc de munca;
- asigura, prin instructaje periodice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de SSM in vigoare de catre toti angajatii din subordine;
- asigura, prin instructaje periodice si aplicatii practice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de paza si stingere a incendiilor de catre toti angajatii din subordine;
- se asigura ca angajatii din subordine sunt capabili sa utilizeze rapid si corect echipamentele de stingere a incendiilor din dotare pentru eliminarea pericolelor;
- verifica starea echipamentelor de protectie si stingere a incendiilor si raporteaza eventualele deficiente persoanei abilitate, conform procedurii specifice locului de munca.